شناسهٔ خبر: 67555661 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شهر | لینک خبر

در دهه بدون پلاستیک اجرایی شد؛

از راه‌اندازی پویش نه به پلاستیک تا اهدای کیسه‌های پارچه‌ای و کتاب‌های محیط‌زیستی

اداره محیط‌زیست و توسعه پایدار شهرداری منطقه ١٢ تهران، در دهه بدون پلاستیک و در راستای حفظ و پاسداشت محیط‌زیست و جلوگیری از آلودگی زمین، اقدام به اجرای برنامه‌های متنوع و جذاب در سطح نواحی ۶گانه کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شهر به نقل از روابط عمومی شهرداری منطقه١٢ تهران؛وحیدرضاانارکی محمدی شهردارمنطقه، دراین‌باره گفت: امروزه حجم قابل توجهی از زباله‌های شهر را کیسه‌های پلاستیکی تشکیل می‌دهدکه با رهاسازی درطبیعت، خسارت‌های جبران‌ناپذیری بر محیط ‌زیست، زندگی و زیست حیوانات و از همه مهمتر سلامت شهروندان برجای می‌گذارد.

انارکی محمدی، اضافه کرد: هفته بدون پلاستیک برای همه ما و شهروندان تلنگری است تا در این زمینه قدری تفکر تامل کنیم و با اصلاح سبک نادرست زندگی، به وظیفه شهروندی عمل، درحفظ محیط‌زیست کوشا و مانع بروز مسائل ومشکلات زیست‌محیطی شوند.

‌شهردار منطقه١٢ تهران نیز به تنوع برنامه‌های هفته بدون پلاستیک درسطح نواحی شش‌گانه اشاره کرد و گفت: راه‌اندازی پویش نه به پلاستیک با مشارکت خانه‌های محیط‌زیست مستقر درنواحی ازجمله سراهای محله امامزاده یحیی (ع) و محله بهارستان، توزیع کیسه‌های پارچه‌ای بین شهروندان به‌منظور ترویج این فرهنگ درنهاد خانواده، حذف کیسه‌های پلاستیکی درچرخه زندگی، برپایی کارگاه‌های آموزشی و اطلاع‌رسانی در زمینه موضوعات مربوط به محیط‌زیست ازجمله آثار رهاسازی زباله‌های شهری درمحیط‌زیست، عوامل موثر درآلودگی زمین، آب‌وهوا، وظایف شهروندی درقبال محیط‌زیست و... اشاره کرد.

‌وی، تصریح کرد: یکی دیگر از برنامه‌ها، راه‌اندازی پویش اهدای کتاب‌های مرتبط با محیط‌زیست برای تجهیزکتابخانه‌ خانه‌های محیط‌زیست سراها با هدف افزایش دانش و آگاهی شهروندان است که در این رابطه با همکاری شهروندان بخشی از فضای کتابخانه خانه محیط‌زیست سرای محله امامزاده یحیی (ع) تامین شد.

انتهای پیام/

نظر شما