شناسهٔ خبر: 67555474 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

جدول کامل نتایج مسابقات یورو ۲۰۲۴ شنبه ۱۶ تیر + رده‌بندی تیم‌ها

تیم‌های ملی فوتبال کشورهای مختلف در مسابقات یورو ۲۰۲۴ مقابل رقبای خود به پیروزی رسیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفدهمین دوره مسابقات یورو ۲۰۲۴ از پنجشنبه، بیست‌وپنجم خرداد با حضور ۲۴ تیم در شش گروه به میزبانی کشور آلمان در ۱۰ شهر آغاز شد که به مدت یک ماه به طول خواهد انجامید. ۱۰ استادیوم آلمان از یورو ۲۰۲۴ میزبانی می‌کنند که غیر از یکی، همه در جام جهانی ۲۰۰۶ نیز مورد استفاده قرار گرفتند. استادیوم ۵۱ هزار نفری دوسلدورف تنها استادیومی بود که در جام جهانی ۲۰۰۶ میزبان نبود، اما در جام جهانی ۱۹۷۴ و یورو ۱۹۸۸ مورد استفاده قرار گرفت. چهار استادیوم در غرب، سه استادیوم در جنوب، دو استادیوم در شرق و یک استادیوم در شمال آلمان برای میزبانی یورو ۲۰۲۴ برگزیده شده‌اند.

نتایج مسابقات یورو ۲۰۲۴ شنبه ۱۶ تیر

تیم‌های ملی فوتبال هلند و ترکیه در چارچوب دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل یکدیگر صف‌آرایی کردند و تیم هلند با نتیجه دو بر یک به پیروزی رسید. به این ترتیب ترکیه حذف شد و هلند به نیمه‌نهایی صعود کرد.

استفان دی فرای در دقیقه ۷۰ و مرت مولدور در دقیقه ۷۶ (گل به خودی) برای هلند گلزنی کردند و تک گل تیم ملی ترکیه را آکایدین در دقیقه ۳۵ این دیدار به ثمر رساند.

تیم‌های ملی فوتبال سوئیس و انگلیس در چارچوب دیدار مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴ مقابل یکدیگر قرار گرفتند که با گل‌های بریل امبولو در دقیقه ۷۵ برای سوئیس و بوکایو ساکا در دقیقه ۸۰ برای انگلیس در وقت قانونی بازی به تساوی یک بر یک رسیدند.

پس از تساوی بازی به دقایق اضافه کشیده شد اما در این زمان نیز گلی به ثمر نرسید تا دو تیم در ضربات پنالتی با یک دیگر پیکار کنند. در ضربات پنالتی تیم ملی فوتبال انگلیس با نتیجه ۵ بر ۳ پیروز شد.

به این ترتیب سوئیس حذف شد و انگلیس به نیمه‌نهایی صعود کرد.

جدول نتایج مرحله یک‌چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴

تیم نتیجه نتیجه تیم تاریخ ساعت
آلمان

۱

۲

اسپانیا جمعه ۱۵ تیر ۱۹:۳۰
پرتغال

۰(۳)

۰(۵)

فرانسه جمعه ۱۵ تیر ۲۲:۳۰
انگلیس

۱(۵)

۱(۳)

سوئیس شنبه ۱۶ تیر ۱۹:۳۰
هلند

۲

۱

ترکیه شنبه ۱۶ تیر ۲۲:۳۰

نظر شما