شناسهٔ خبر: 67554889 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت راه و شهرسازی | لینک خبر

برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در بندر کیش

کارگاه آموزشی آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی‌نفتی در دریا در راستای عملیاتی شدن ایستگاه مقابله با آلودگی نفتی در دریا و استفاده از تجهیزات پاک‌سازی آلاینده‌ها در بندر کیش برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی از اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان کارگاه سه روزه آموزش آشنایی با تجهیزات مقابله با آلودگی نفتی در دریا با مشارکت اداره محیط زیست کیش در سالن اجتماعات مرکز بوم‌شناسی این جزیره با حضور کارکنان عملیاتی بنادر کیش و لنگه و تعدادی از مدیران برگزار شد.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش در این باره گفت: شرکت‌کنندگان با شیوه‌ها و روش‌های مختلف پاک‌سازی و تازه‌ترین روش‌های حذف آلودگی‌های نفتی از سطح دریا و کارگاه عملیاتی درخصوص بوم‌اندازی، جمع‌آوری بوم و انداختن اسکیمر آشنا شدند.

«مهدی امامدادی» افزود: با توجه به حساسیت محیط زیست جزیره کیش به واسطه مرجانی بودن آن بخشی از این دوره به معرفی و شرایط محیط زیست جزیره کیش و اقدامات سازمان بنادر و دریانوردی به عنوان متولی بخش دریایی و رییس کارگروه هماهنگی آمادگی، مقابله و همکاری در برابر آلودگی نفتی و مواد خطرناک سمی در دریا و رودخانه‌های قابل کشتیرانی اختصاص یافت.

به گفته وی؛ تدریس این دوره آموزشی را جمال پاکروان کارشناس مسئول مقابله با آلودگی دریا در اداره کل بنادر استان هرمزگان و مریم محمدی رئیس اداره محیط زیست جزیره کیش برعهده داشتند.

مدیر اداره بنادر و دریانوردی کیش یادآور شد: با توجه به حساسیت خلیج‌فارس و وجود سکوهای نفتی اطراف جزیره کیش اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان اقدام به ایجاد یک مرکز مقابله با آلودگی نفتی در دریا در جزیره کیش کرده است.

نظر شما