شناسهٔ خبر: 67554710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

بیش از ۳ هزار مسکن ملی البرز در حال احداث است

المیرا دادمهر (اگیر)

مدیرکل راه و شهرسازی البرز با اشاره به تأیید شرایط ۹۰ هزار نفر برای مسکن ملی در البرز گفت: در حال حاضر در فاز اول این طرح بیش از سه هزار و ۷۸ واحد در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آنها از ۱۰ درصد شروع و گاها به  ۷۰ درصد هم رسیده است.

صاحب‌خبر -

محمدرضا صابری در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه تا کنون ۱۲۶ هزار نفر در طرح ملی مسکن ثبت نام کرده‌اند، اظهار کرد: از این تعداد ۹۰ هزار نفر سه شرط لحاظ شده برای ثبت نام نهایی از جمله سبز بودن فرم جیم و همچنین نداشتن مسکن را داشتند.

وی ادامه داد: از این ۹۰ هزار متقاضی در حال حاضر ۴۴ هزار متقاضی حائز شرایط فعال داریم که مشغول بررسی وضعیت آنها هستیم.

وی توضیح داد: اگر این متقاضیان آخرین شرط که سابقه پنج سال سکونت در استان البرز است را دارا باشند، ثبت نام آنها نهایی خواهد شد.

وی ابراز کرد: تا به امروز و در فاز اول ۱۷ هزار و ۶۱۲ متقاضی تایید نهایی شده‌اند و دولت موظف است که برای آنها مسکن تامین کند.

این مسئول اضافه کرد: خوشبختانه البرز در بحث تامین زمین مورد نیاز در طرح ملی مسکن مشکلی ندارد و جزء چهار استان اول کشور در این حوزه است.

صابری تصریح کرد: تا کنون ۲۲۰۰ هکتار زمین در راستای اجرای طرح ملی مسکن در البرز تامین شده که هزار و ۶۰ هکتار اراضی الحاقی در اشتهارد و ۵۰۰ هکتار در نظرآباد بخشی از آن است.

مدیرکل راه و شهرسازی البرز توضیح داد: در طول هشت سال دولت نهم و دهم در کل کشور در مجموع هشت هزار هکتار اراضی برای مسکن مهر الحاق شد ولی در نهضت ملی مسکن صرفا در استان البرز ۲۲۰۰ هکتار زمین الحاق و تامین شده است.

وی تصریح کرد: این زمین‌ها با کاربری‌های مختلفی از جمله تجاری، اداری، فرهنگی، ورزشی و در مجموع هر آنچه مورد نیاز یک جامعه شهری است تعریف شده است.

وی توضیح داد: در حال حاضر در فاز اول این طرح بیش از سه هزار و ۷۸ واحد در حال احداث است که پیشرفت فیزیکی آنها از ۱۰ درصد شروع و گاها به  ۷۰ درصد هم رسیده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها:

نظر شما