شناسهٔ خبر: 67554619 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

واکنش تهیه‌کننده «بامداد خمار» به انصراف نویسنده

تهیه‌کننده «بامداد خمار» به کارگردانی نرگس آبیار که این روزها در شهر قزوین در حال تصویربرداری است، از روند ساخت این سریال و حواشی انصراف نویسنده گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جماران؛ حسن مصطفوی ـ تهیه‌کننده سریال «بامداد خمار» ـ با اشاره به حواشی اخیر این سریال مبنی بر انصراف محمد داودی، سرپرست نویسندگان از پروژه خاطرنشان کرد: حاشیه همیشه بوده و در پروژه‌ها هست، نه تنها در حوزه هنر بلکه در همه حوزه‌ها وجود دارد و این امری طبیعی است. اما در ارتباط با پروژه «بامداد خمار»، کار، خیلی خوب پیش می‌رود و روال عادی خود را طی می‌کند. موضوع انصراف نویسنده هم پیچیده نبود و یک دلخوری بود که حل خواهد شد.

ایسنا نوشت؛ این تهیه‌کننده ادامه داد: برای اینکه قصه تبدیل به سریال شود و در عین حال برای مخاطب هم جذاب باشد، هم آقای داودی و هم خانم آبیار تلاش کردند قصه به نحو مناسبی پیش برود چون هدف همه‌ ما مخاطب است و بعد از اینکه سریال پخش شود همه‌ی این اختلافات و درگیری‌ها حل می‌شود.

مصطفوی درباره‌ روند تولید این سریال نیز گفت: این سریال در قزوین تصویربرداری می‌شود و لوکیشن در قزوین است و با توجه به اینکه کار تاریخی است از اماکن تاریخی قزوین استفاده می‌کنیم. با توجه به اینکه تصویربرداری این سریال تازه شروع شده، زمان دقیق انتشار آن مشخص نیست. فهرست بازیگران همان چیزی است که اعلام شده و آقای حمید صفت هم از بازیگرانی است که به این مجموعه اضافه شده است.

تهیه‌کننده «بامداد خمار» درباره‌ی خروجی قصه این سریال و تفاوت آن با رمان «بامداد خمار» بیان کرد:  قصه به نویسندگی آقای داودی، همان چیزی است که در رمان «بامداد خمار» وجود دارد و حالا هم خانم آبیار جرح و تعدیل می‌کنند؛ با این همه کلیت قصه همان است ولی به هر حال برای جذابیت کار، مواردی کم و زیاد و اضافه شده است؛ برای اینکه قصه تبدیل به سریال شود و در عین حال برای مخاطب هم جذاب باشد.

تهیه‌کننده «بامداد خمار» درباره فعالیت در مدیوم نمایش خانگی و تفاوت آن با سینما گفت: با توجه به اینکه فضای نمایش خانگی سریع‌تر به سود می‌رسد و ضرر در آن کمتر است به همین دلیل دوستان وارد شبکه نمایش خانگی شدند. زمانی که من «شهرزاد»، «هیولا»، «گلشیفته» و «هشتک خاله سوسکه» را در شبکه نمایش خانگی کار کردم همه بازگشت سرمایه داشت اما «برف آخر» را سه سال پیش کار کردم؛ هنوز هم با وجود اینکه این همه جایزه گرفت اکران نشده است؛ بنابراین برای سرمایه‌گذاران و تهیه‌کنندگان، ایده‌ال این است که به سمت نمایش خانگی برود.

به گزارش ایسنا، «بامداد خمار» نوشته فتانه حاج سیدجوادی از رمان‌های عامه‌پسند دهه ۷۰ بود که به‌خصوص در میان نوجوانان خوانندگان زیادی داشت.

بهمن ماه گذشته بود که صفحه رسمی‌سریال «بامداد خمار» از شروع ساخت به کارگردانی نرگس آبیار، ‌ تهیه‌کنندگی حسن مصطفوی و بازی ترلان پروانه و سینا مهراد خبر داد.

نرگس آبیار سریال «سووشون» را هم بعد از یک سال تصویربرداری آماده پخش دارد که در واقع اولین فعالیت او در حوزه سریال‌سازی است و هر دو سریال او که خودش هم داستان‌نویس است، اقتباسی از رمان‌هایی هستند که توسط نویسندگان زن نوشته شده‌اند. «سووشون» بر اساس رمان سیمین دانشور و «بامداد خمار» بر اساس رمان معروف فتانه حاج سیدجوادی است.

محمد داودی، نویسنده سینما و مدرس فیلمنامه‌نویسی که تجربه نویسندگی فیلم‌های مختلفی از جمله «قصر شیرین»، «بی همه چیز»، «نگهبان شب» و ... را در کارنامه دارد، به عنوان سرپرست نویسندگان این مجموعه معرفی شده بود اما به دلیل مجموعه‌ای از اتفاقات رخ داده، انصراف خود را از حضور در این پروژه اعلام کرد.

داودی دلایل این اتفاق را بازبینی و تغییرات فیلمنامه عنوان کرده بود.

 

نظر شما