شناسهٔ خبر: 67553880 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی طی برنامه هفتم توسعه محقق می‌شود

صاحب‌خبر -
عاون وزیر علوم و رئیس سازمان امور دانشجویان گفت: جذب ۳۲۰ هزار دانشجوی خارجی بر اساس برنامه هفتم توسعه محقق خواهد شد.

به گزارش سینا از روابط عمومی وزارت علوم، هاشم داداش‌پور (امروز) شنبه در آیین سومین دوره آموزشی فرهنگی دانشجویان بین‌المللی در دانشگاه شهید بهشتی گفت: جامعه هدف این دوره از برگزاری دوره آموزشی، دانشجویان خارجی هستند که در ایران حضور دارند تا از این فرصت برای توسعه کشورشان استفاده کنند.

معاون وزیر علوم در این مراسم اظهار داشت: در برنامه‌های مختلف تلاش کردیم جامعه هدف را به گونه‌ای انتخاب کنیم تا همه سلایق را پوشش دهیم. در واقع هدف‌گذاری وزارت علوم افزایش جذب دانشجوی بین‌الملل در برنامه هفتم توسعه است از دانشجوی افغان گرفته تا نیجریه‌ای.

داداش‌پور تقویت مرجعیت علمی، رشد دیپلماسی عمومی و گسترش زبان فارسی را سه علت جذب دانشجوی بین‌الملل دانست و اصل پذیرش دانشجو را یک راهبرد و برنامه اصلی وزارت علوم بیان کرد.

سومین دوره آموزشی فرهنگی با هدف توانمندسازی دانشجویان بین‌المللی به عنوان سفیران فرهنگی و تعمیق، تحکیم و آشنایی بیشتر با مبانی اندیشه اسلامی امروز شنبه در سالن همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد.

در این دوره آموزشی علاوه بر برگزاری کلاس‌های آموزشی و فرهنگی برای دانشجویان خارجی، شرکت‌کنندگان از توانمندی‌های علمی جمهوری اسلامی هم بازدید می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدحامد حسین حسینی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری و سید محمودرضا آقامیری رئیس دانشگاه شهید بهشتی هم در این مراسم حضور داشتند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما