شناسهٔ خبر: 67553862 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: سینا | لینک خبر

توسعه طرح‌های پژوهشی سلامت‌محور کاربردی در راهپیمایی اربعین امسال

صاحب‌خبر -
دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی از اجرای طرح‌های سلامت‌محور در راهپیمای اربعین همچون سال‌ گذشته با حمایت معاونت علمی خبر داد.

به گزارش سینا از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین با حمایت معاونت علمی ریاست جمهوری و با حضور مصطفی قانعی دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت و جمعی از فعالان عرصه بهداشت و درمان در دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد. در این کنگره اعضای کارگروه‌های تخصصی ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت، متخصصان داخلی و بین المللی به بیان تجربیات و موضوعات کلیدی در حوزه پرداختند.

مصطفی قانعی، دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی که به عنوان رییس پنل تخصصی بیماری‌های تنفسی در این کنگره حضور داشت به معرفی حمایت‌های معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان پرداخت و افزود: معاونت علمی با همکاری دانشگاه‌ها  و متخصصان کشور در ادوار پیشین راهپیمایی با شکوه اربعین، تلاش کرده است تا با حمایت و توسعه تحقیقات دانشی و کاربردی، سلامت زائران را ارتقا ببخشد و در راهپیمایی امسال زمینه برای پیاده سازی و اجرای پژوهش‌های فناورانه در حوزه سلامت فراهم شود.

وی بیان کرد: در تلاش هستیم تا اربعین امسال نیز بر اساس یک تحقیق گسترده علمی، مطالعه اثربخشی پروبیوتیک دیگری که بر روی روده و ریه اثر تقویتی دارد و ضمن تقویت سیستم ایمنی، از بروز یک سری از بیماری های تنفسی از طریق میکروبیوتای روده جلوگیری می‌کند، اجرایی خواهد شد.

قانعی با بیان این که باید توسعه فناوری‌ها با ایجاد زمینه برای بخش خصوصی و اختصاص فضای لازم برای پژوهش‌های کاربردی صورت بگیرد، افزود: اگر زیرساخت و بستر لازم برای توسعه فناوری در کشور به دقت و درستی پیاده سازی نشود، همواره وابستگی به دستگاه‌ها مانع از توسعه فناوری می‌شود.

وی افزود: با همکاری معاونت علمی، دانشگاه علوم پزشکی ایران و دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله (عج) و سازمان هلال احمر پیشگیری از بروز بیماری های تنفسی با تاکید بر کاربرد پروبیوتیک‌ها در فیلد دنبال شد و با این همکاری مشترک، مطالعه‌ای با کاربرد یک اسپری بینی برگرفته از عصاره یک نوع جلبک قرمز به همراه یک قرص مکیدنی پروبیوتیک صورت گرفت. نتایج به دست آمده از مطالعه بر روی تعدادی از امدادگران سلامت که در پیاده روی اربعین سال گذشته، خدمت رسانی می‌کردند و از این ترکیب استفاده کردند، اثربخشی آن را نشان داده است.

چهارمین کنگره بین المللی سلامت در اربعین با بیش از دو هزار شرکت کننده، 387 مقاله، 180 سخنرانی، 207 پوستر الکترونیک، 200 سخنران موضوعی در 17 محور علمی و 38 سخنران علمی کار خود را به پایان رساند.

کپی لینک لینک کپی شد

نظر شما