شناسهٔ خبر: 67553709 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سیگار و تنباکوهای قاچاق به بازار تهران نرسیدند/ اغفال زن جوان به بهانه ازدواج

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس امنیت اقتصادی تهران بزرگ از کشف بیش از چهار میلیون نخ سیگار و ۳۳ هزاربسته تنباکوی قاچاق خبر داد و گفت: کارشناسان ارزش کالاهای کشف شده را بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال برآورد کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از پلیس تهران بزرگ، سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری روز یکشنبه در این خصوص افزود: چندی پیش با اقدامات اطلاعاتی مشخص شد مقادیری کالای خارجی در انباری در فدائیان اسلام دپو شده است.

وی ادامه داد: محل یک باب انبار کالای بازرگانی بوده که در بازرسی مشخص شد مقادیر انبوهی سیگار و تنباکوی خارجی فاقد هرگونه اسناد و مدارگ گمرکی دپو شده است.

به گفته افشاری، کالاها شامل تعداد چهار میلیون و۴۸۰ هزار نخ انواع سیگار و ۳۳هزار و ۲۴۰ بسته ۵۰ گرمی تنباکو بوده که پرونده قضایی مربوطه تشکیل و به همراه متهم به مرجع قضایی ارجاع شد.

وی در ادامه از شهروندان خواست درصورت مشاهده هرگونه قاچاق و یا احتکار کالا با این پلیس به شماره‌های ۰۲۱۶۶۷۴۷۳۴۳ ویا ۰۹۹۹۹۸۷۱۳۹۲ تماس بگیرند.

اغفال زن جوان به بهانه ازدواج

همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به تلاش شبانه روزی پلیس برای یافتن زنی که چند روز پیش گمشده بود، گفت: این زن جوان از سوی خواستگارش اغفال و از منزل متواری شده بود.

سردار علی ولیپور گودرزی افزود: در پی گزارش فقدان زن ۲۶ ساله‌ای در یکی از کلانتری‌های تهران، پرونده به پلیس آگاهی پایتخت ارجاع شد و به صورت ویژه در دستور کار تیمی از مجرب ترین کارآگاهان اداره چهارم پلیس آگاهی قرار گرفت.

وی گفت: در تحقیقات اولیه مشخص شد که فرد گمشده ۶ ماه قبل از همسر خود طلاق گرفته و چند روزی می‌شود که با مرد جوانی ارتباط گرفته است که کارآگاهان با اقدامات اطلاعاتی متوجه شدند او با متهم در جنوب شرق تهران قرار ملاقات گذاشته اما از آنجا دیگر ردپایی وجود ندارد.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ با بیان اینکه مخفیگاه متهم خیلی زود شناسایی شد، عنوان کرد: در یک عملیات ضربتی، مرد جوان دستگیر و دختر گمشده نیز سالم پیدا شد؛ در بازجویی ها، متهم اعتراف کرد که به قصد ازدواج با دختر جوان با او دوست شده بود، اما به دلیل مخالفت خانواده وی، او را فریب داده و به مخفیگاه خود در شرق تهران برده است.

وی تاکید کرد: با توجه به پیدا شدن دختر گمشده، وی به خانواده اش تحویل داده شد و متهم نیز برای سیر مراحل قانونی به دادسرای ناحیه ۲۷ فرستاده شد.

سردار ولیپور گودرزی با اشاره به اینکه این پرونده نشان می‌دهد که پلیس با تلاش شبانه روزی خود می‌تواند گره از پرونده‌های پیچیده بگشاید و به خانواده‌ها آرامش دهد، افزود: برای اینکه مشکلی بوجود نیاید با افراد ناشناس یا کسانی که به آنها اعتماد ندارید، صمیمی نشوید و اطلاعات شخصی خود را به آنها ندهید.   قبل از ترک منزل، به یکی از اعضای خانواده یا دوستان خود اطلاع دهید که به کجا می روید و چه زمانی باز می گردید. با فرزندان خود در مورد خطرات احتمالی که ممکن است در بیرون از منزل با آنها روبرو شوند صحبت کنید و به آنها آموزش دهید که در چه شرایطی باید از شما کمک بخواهند.

بازداشت فروشنده قرص برنج در پرونده قتل دختر و مادر

رییس پلیس آگاهی پایتخت در خبری دیگر گفت: فروشنده غیرقانونی دارو که در خیابان ناصرخسرو به ۲ دختر۱۸ساله قرص برنج فروخته و باعث جنایتی هولناک شده بود، با هوشیاری کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ دستگیر شد.

سردار ولیپور گودرزی اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه سال ۱۴۰۳، رسیدگی به پرونده قتل یک مادر و دختر نوجوان با قرص برنج در دستور کار تیمی از مجرب ترین کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌هایی که همکاران من در این پرونده انجام داده بودند مشخص شد که دختر بزرگ این خانواده به نام پریا به‌خاطر انگیزه‌ مالی با همدستی دوست صمیمی‌اش دست به جنایت زده اند.

رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ عنوان کرد: متهم دیگر پرونده ماجرا را اینطور توضیح داد، با پریا دوست صمیمی هستم اما به‌خاطر درس خواندن و آزمون کنکور این اواخر زیاد به خانه‌شان می‌رفتم، در این میان با رؤیاپردازی‌هایی که داشتیم با یکدیگر تصمیم گرفتیم اعضای خانواده‌اش را با سم به قتل برسانیم و سپس تمام اموال را تصاحب و در نهایت از ایران مهاجرت کنیم. به‌خاطر همین به خیابان ناصرخسرو رفتیم و آرسنیک غیرمجاز خریدیم اما پس از اینکه سم را به آنها خوراندیم فایده‌ای نداشت که متوجه شدیم فروشنده آن جنس تقلبی به ما داده است، برای همین بار دیگر به‌سمت بازار تهران رفتیم و سیانور خریدیم. شب حادثه با شگردهای مختلف و از پیش طراحی‌شده با کمک پریا آنها را به خانواده‌اش خوراندیم که باعث مرگ مادر و دختر شد اما پدر خانواده جان سالم به‌در برد؛ پس از ارتکاب جنایت عذاب وجدان شدیدی گرفتیم و بسیار ترسیده بودیم، سعی در عادی‌سازی شرایط داشتیم که ناگهان توسط پلیس دستگیر شدیم، یک اشتباه کودکانه‌ و جبران‌ناپذیری کردیم و بسیار پشیمان هستیم.

وی تاکید کرد: با توجه به حساسیت موضوع، کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی با روش‌های علمی و بهره‌گیری از شیوه‌های کشف نوین جرم هویت فردی را که در خیابان ناصرخسرو به این ۲ دختر ۱۸ساله قرص برنج فروخته بود، شناسایی کردند.
به گفته سردار گودرزی، کارآگاهان که سایه‌ به سایه دنبال متهم بودند ظهر روز گذشته مخفیگاه مرد قرص‌فروش را شناسایی کردند و در یک عملیات منسجم موفق به بازداشت او شدند.

وی متذکر شد: متهم پس از انتقال به اداره دهم پلیس آگاهی صراحتاً به جرم ۶ مرتبه فروش انواع قرص‌های مرگبار از جمله قرص برنج به ۲ دختر ۱۸ساله در خیابان ناصرخسرو اعتراف کرد، در بررسی‌های بیشتر هم مشخص شد که این ۲ دختر جوان در گذشته با شگردهای مختلف ۹ بار به جان اعضای خانواده در تهران و شمال کشور سوءقصد کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت ادامه داد: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی، متهمان جهت روشن شدن زوایای پنهان پرونده و کشف جرائم احتمالی در اختیار اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفتند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای در تعقیب و گریز

همچنین رییس پلیس آگاهی پایتخت از دستگیری سه سارق توسط کارآگاهان پلیس آگاهی خبر داد.

وی اظهار کرد: در راستای اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی کارآگاهان پلیس آگاهی در جنوب تهران در حال گشت زنی بودند که به یک خودرو با سه سرنشین زن و مرد مشکوک شدند و تحقیقات ابتدایی را آغاز کردند.

سردار ولیپور گودرزی با بیان اینکه کارآگاهان در گام نخست متوجه شدند، پلاک خودروی سابقه سرقت دارد و این وسیله نقلیه دزدیده شده است، گفت: همین کافی بود تا کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شوند و بلافاصله دستور ایست وسیله نقلیه مذکور را صادر کنند.

وی عنوان کرد: متهم پس از مشاهده پلیس به صورت خطرناکی با ماشین در یکی از اتوبان های جنوب متواری شد که کارآگاهان در جریان تعقیب و گریز چند کیلومتری با رعایت قانون بکارگیری سلاح با شلیک چند تیر هوایی و اجرای طرح مهار خودرو را متوقف کردند.

رییس پلیس آگاهی پایتخت بیان کرد: تحقیقات ابتدایی کارآگاهان نشان داد، متهمان قصد ارتکاب اعمال مجرمانه‌ای را از جمله سرقت خودروی دیگری را  در جنوب تهران داشته که با درایت بموقع پلیس دستگیر شدند.

وی گفت: متهم پس از انتقال به اداره پلیس آگاهی در تحقیقات ابتدایی به جرم خود مبنی بر سرقت خودرو اعتراف کرد.

سردار علی ولیپور گورزی در پایان با بیان اینکه خط قرمز پلیس امنیت شهروندان است، گفت: با صدور قرار قانونی از سوی مرجع قضایی متهمان برای تحقیقات بیشتر در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

نظر شما