شناسهٔ خبر: 67553594 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

در بهار 1403 اتفاق افتاد

افزایش 6.6 درصدی گازرسانی به نیروگاههای خراسان رضوی

در بهار امسال گاز رسانی به نیروگاههای خراسان رضوی افزایش 66 درصدی داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت گاز حسن افتخاری با اعلام این خبر اظهار کرد: در بهار 1403 رقمی بالغ بر یک میلیارد و 220 میلیون مترمکعب گاز تحویل نیروگاه های استان شد که این عدد در مقایسه با سال گذشته 75 میلیون مترمکعب معادل 6.6 درصد بیشتر است.
وی افزود: بیشترین میزان گازرسانی در بهار امسال به نیروگاه های خراسان رضوی در خرداد ماه با رقمی بالغ بر 483 میلیون مترمکعب ثبت شد که نسبت به خرداد سال گذشته 36 میلیون بیشتر است.
مدیرعامل شرکت گاز خراسان رضوی تصریح کرد: در بهار امسال 264 میلیون مترمکعب گاز به بخش صنایع و فولاد و یک میلیارد و 422 میلیون مترمکعب گاز نیز به بخش خانگی، تجاری و صنایع جزء استان تحویل شده که به ترتیب در بخش فولاد 3.5 و در بخش خانگی و عمومی 18.8 درصد شاهد رشد هستیم.
به گفته افتخاری، در سه ماهه اول امسال 167 میلیون مترمکعب گاز طبیعی در بخش حمل و نقل و 154 میلیون مترمکعب گاز نیز در بخش صنایع و سیمان استان مصرف شد که در مقایسه با مدت مشابه سال 1402 تفاوت چشمگیری ندارد.
این مقام مسئول به موضوع پویش مردمی سازی مصرف گاز به عنوان یکی از ابتکارات خراسان رضوی در حوزه بهینه سازی مصرف گازطبیعی اشاره کرد و گفت: اجرای این طرح موجب صرفه جویی گاز در بخش خانگی و تخصیص ۲۵ درصد گاز بیشتر به بخش صنعت در زمستان سال گذشته شد. 
وی گفت: همراهی مردم در حوزه صرفه جویی انرژی می تواند زمینه ساز رشد و آبادانی کشور و تحقق شعار سال با موضوع "جهش تولید" شود.

نظر شما