شناسهٔ خبر: 67553512 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

عربشاهی:

برای کسی که «گاریدو» را آورده متاسفم

مهر

پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس با انتقاد از رفتاری که دروازه بان ملی پوش این تیم داشته است، حضور سرمربی اسپانیایی را نامناسب دانست و گفت: برای کسی که این سرمربی را آورده متاسف هستم!

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، پس از قهرمانی تیم فوتبال پرسپولیس در فصل بیست و سوم رقابت‌های لیگ برتر، «اوسمار ویه را» سرمربی برزیلی این تیم حاضر به تمدید قرارداد با سرخ‌ها نشد و از این باشگاه جدا شد و علیرضا بیرانوند دروازه‌بان این تیم هم به صورت یک‌طرفه قرارداد خود را فسخ کرد. تا مدیران این باشگاه با دو چالش بزرگ پیش از آغاز فصل بیست و چهارم رو به رو شوند.

پس از بررسی گزینه‌های مختلف در نهایت آنها «خوان کارلوس گاریدو» را به عنوان سرمربی جدید این تیم معرفی کردند تا موجی از انتقادها به سوی مدیران این باشگاه روانه شود. هنوز وضعیت خط دروازه پرسپولیس مشخص نشده و پرسپولیسی‌ها ۳ گزینه برای جایگزینی بیرانوند دارند که هواداران این تیم باید منتظر بمانند تا ببیند چه دروازه بانی جذب این تیم خواهد شد.

ضیا عربشاهی پیشکسوت تیم فوتبال پرسپولیس در رابطه با حضور گاریدو در پرسپولیس گفت: این مربی در تیم‌هایی که هدایت آنها را به عهده داشته نتوانسته نتایج قابل قبولی را کسب کند و اکثر تیم‌های تحت هدایت او در رده‌های پایین جدول حضور داشتند. به نظرم او به درد پرسپولیس نمی‌خورد و لیاقت این تیم داشتن یک مربی بزرگ و اسم و رسم دار خارجی است. این مربی حتی در حد تیم‌های وسط جدولی هم نیست چه برسد به اینکه بخواهد روی نیمکت پرسپولیس بنشیند.

برای کسی که «گاریدو» را آورده متاسفم/ پرسپولیس مربی بزرگ می‌خواهد

برای فردی که گاریدو را به پرسپولیس آورد متأسفم

او ادامه داد: برای شخصی که باعث شده تا گاریدو به پرسپولیس بیاید متأسفم و بیشتر از آن شخص برای مدیرعامل و اعضای هیأت مدیره تأسف می خورم که با توجه به اینکه می‌دانند این مربی چه رزومه‌ای داشته اما او را به عنوان سرمربی تیم انتخاب کردند.

کارشناس فوتبال در خصوص نقاط ضعف تیم پرسپولیس که نیاز به تقویت دارد، گفت: امسال لیگ سختی را در پیش داریم و همچنین باید در لیگ نخبگان آسیا هم حضور پیدا کنیم و شرایط خیلی سخت است. پرسپولیس نیاز به دو مهاجم طراز اول دارد چون دیدارهای طولانی در پیش دارد و بازیکنان نیاز به ریکاوری دارند تا برای دیدار بعدی آماده شوند. مدیران نباید به دنبال جذب بازیکنی مانند «نبیل باهویی» باشند که اصلاً در حد پرسپولیس نبود؛ واقعاً متأسفم برای فردی که این بازیکن را به پرسپولیس آورد.

پرسپولیس نیاز به بازیکن در همه خطوط دارد

او افزود: پرسپولیس ۴۰ تا ۴۵ میلیون هوادار دارد که این تیم را دوست دارند و باید تیم برای فصل جدید تقویت شود. اول جذب مهاجم و بعد از آن جایگزینی نفرات مناسب برای بازیکنانی که از این تیم جدا شده‌اند. یک دفاع وسط خیلی خوب هم لازم داریم چون پورعلی گنجی دیگر عملکرد گذشته خود را نخواهد داشت و با توجه به فشردگی مسابقات حضور بازیکنان بیشتر در تیم باعث خواهد شد تا دیگر نفرات خسته نشوند. بازیکنان باید بدانند پرسپولیس به هیچ نفری متکی نیست و بدون حضور آنها هم پرسپولیس قدرتمند خواهد بود.

برای کسی که «گاریدو» را آورده متاسفم/ پرسپولیس مربی بزرگ می‌خواهد

حضور در ۳ تیم باعث دیده شدن بازیکن برای تیم ملی می‌شود

عربشاهی تصریح کرد: حضور در پرسپولیس باعث دیده شدن آن بازیکن خواهد شد و می‌تواند خود را به تیم ملی برساند. بازیکنان ۳ تیم پرسپولیس و استقلال و سپاهان شانس بیشتری برای حضور در تیم ملی فوتبال دارند. فوتبال در دنیا رقابتی شده و فاصله تیم‌ها به یکدیگر نزدیک است و باید در همه خطوط تیم را تقویت کرد. در خط هافبک هم نیاز به بازیکن داریم و علاوه بر هافبک پرسپولیس نیاز به وینگرهای چپ و راست دارد.

آقای ایکس در حدی نیست که بخواهد در مورد پیشکسوتان صحبت کند

او در رابطه با صحبت‌های علیرضا بیرانوند دروازه‌بان فصل گذشته پرسپولیس که با انتشار یک ویدئو از برخی از پیشکسوتان این باشگاه گلایه کرده بود، گفت: از آقای ایکس، گلایه دارم. این آقا اصلاً در حدی نیست که بخواهد نسبت به پیشکسوتان تیم صحبت کند. وقتی من در مورد پرسپولیس صحبت می‌کنم مدرک مربیگری پروفشنال ۲۰۰۲ را دارم و ۶، ۷ کلاس پیشرفته رفته‌ام و در تمام عمر فوتبالی‌ام در عرصه ملی بازی کرده‌ام.

برای کسی که «گاریدو» را آورده متاسفم/ پرسپولیس مربی بزرگ می‌خواهد

گذشته‌اش را فراموش نکند

عربشاهی خاطرنشان کرد: این آقا باید احترام خودش را نگه دارد، او همانی است که در کارواش و دور میدان آزادی خوابیده است و نباید هیچ موقع گذشته خود را فراموش کند. امثال ما، پول‌هایی را به عشق هواداران قبول نکردیم و الان هم معترض به او نیستیم که از پرسپولیس جدا شده اما می‌گوییم که نحوه صحبت‌های خود را تغییر دهد.

نظر شما