شناسهٔ خبر: 67553243 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علامه:

جشنواره «برهان»، آزاداندیشی در دانشجویان را سامان می‌دهد

تهران- ایرنا- رئیس دانشگاه علامه طباطبائی گفت: جشنواره ملی «برهان» ضمن سامان‌بخشی به موضوع آزاداندیشی در میان دانشجویان نشان می‌دهد نظام جمهوری اسلامی قابلیت دارد تا افراد آزادانه اظهار نظر کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، عبدالله معتمدی امروز (یکشنبه) در آیین اختتامیه مرحله اول سومین جشنواره ملی برهان (ویژه کرسی‌های آزاد اندیشی) با اشاره به حضور مردم در انتخابات اظهارداشت: این نشان از اقتدار نظام است که انتخابات در زمان مناسب برگزار و رئیس جمهور انتخاب شد.

وی بیان کرد: رکن اقتدار بخشی نظام جمهوری اسلامی حضور مردم است و این حضور مرتب رفتار مسئولان را رصد می کند و آنها باید پاسخگو باشند. امیدوارم از این ظرفیت در جهت پیشرفت کشور استفاده کنیم.

معتمدی گفت: جشنواره برهان طرحی خوب برای سامان دادن به موضوع آزاد اندیشی و بیانگر این است که نظام قابلیت دارد تا افراد آزادانه اظهارنظر کنند. ذهن خالی جوشش ندارد و افراد باید مرتب مطالعه و ذهن خود را درگیر کنند تا مستند برای گفته های خود داشته باشند و بتواند وارد گفتمان آزاد اندیشی شود.

وی تصریح کرد: بر اساس آموزه‌های دینی و از سوی ائمه به ما توصیه شده اینکه چه کسی گفت، مهم نیست بلکه چه چیزی گفت اهمیت دارد و باید مسائل را بشناسیم و تقوای الهی زمینه تشخیص ایجاد می کند.

جشنواره «برهان»، آزاداندیشی در دانشجویان را سامان می‌دهد

آزاداندیشی نوعی زیست‌ است

دبیر علمی جشنواره نیز در این مراسم گفت: کرسی های آزاد اندیشی رویکردهای مختلفی در دانشگاه‌ها دارد و موضوع آزاد اندیشی در قالب مناظره انجام می‌شود. آزاد اندیشی نوعی زیست است که باید فرهیختگان آن را تجربه کنند.
سیدمجید مطهری نژاد ادامه داد: زیست آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها باید مورد حمایت قرار گیرد و ادامه یابد و برلین اساس جشنواره برهان در این راستا برگزار شد.

به گفته وی در مرحله دوم جشنواره برگزیدگان مرحله اول امکان ادامه فعالیت می‌یابند و توانمندسازی می‌شوند تا مورد آزمون قرار می‌گیرند و تیم‌های مختلفی انتخاب می‌شوند. تمام موضوعات انتخاب شده در مرحله دوم باید دارای ویژگی مسأله مندی، قابلیت نظام گفتمانی، دایره اثربخشی و قابلیت سیاسی باشد. در مسابقه سه جنس کرسی برگزار می‌شود که عبارتند از؛ کرسی نقد و مطالبه‌گری، کرسی مناظره و کرسی یاریگری.

نظر شما