شناسهٔ خبر: 67553059 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایبنا | لینک خبر

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی مطرح کرد؛

شهاب ملت‌خواه نام نیکی از خود در سینمای خراسان به‌جای گذاشته است

خراسان‌رضوی - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی گفت: شهاب ملت‌خواه هنرمندی خوش‌نام بود که نام نیکی از خود در سینمای خراسان به‌جای گذاشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، محمد حسین‌زاده عیش‌آبادی یکشنبه شب در آیین نکوداشت شهاب ملت‌خواه نویسنده و کارگردان پیشکسوت سینما، که در سالن یک سینما مهر کوهسنگی برگزار شد گفت: من هیچ گاه از اهالی هنر در این شهر نکته‌ای منفی در مورد او نشنیدم شهاب ملت‌خواه هنرمندی خوش‌نام بود او نام نیکی از خود در سینمای خراسان به‌جای گذاشته است.

وی افزود: او به حسن خلق و ارتباط خوب با اهالی هنر شهرت داشت. او در بین اهالی فرهنگ و هنر ارتباطات خوبی را برقرار کرده بود و دل جامعه هنری را به دست آورده بود، به همین دلیل هربار برای او گرامیداشتی برگزار می‌کنیم بیشتر اهالی سینما حضور پیدا می‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌رضوی با اشاره به کارنامه پربار این هنرمند گفت: هنرمند همواره برای اصلاح جامعه تلاش می‌کند و به دنبال رفع مشکلات مردم و جامعه است و چیزی که موجب رشد و ارتقای یک نویسنده و کارگردان می‌شود هم همین دغدغه‌مندی اوست.

شهاب ملت‌خواه نویسنده، کارگردان پیشکسوت، مدیر عامل و مدرس نخستین انجمن فیلمنامه‌نویسان ایران در مشهد بود که ۱۱ تیر ماه ۱۴۰۰ بر اثر ابتلا به بیماری کرونا در سن ۶۹ سالگی گذشت.

شهاب ملت‌خواه نام نیکی از خود در سینمای خراسان به‌جای گذاشته است


نویسندگی و کارگردانی فیلم‌های سینمایی «شب حورا»، «دیوار» و نویسندگی بیش از ۲۵۰ نمایش‌نامه رادیویی، بخشی از کارنامه هنری وی را تشکیل می‌دهد همچنین «نور و نمایش»، «فریاد خون حبیب»، «پروانه ها و عروج» و «غزلنامه تابران» از آثار مکتوب به جامانده از این هنرمند فقید است.

همچنین در کارنامه هنری او در حوزه فیلم کوتاه، نویسندگی و کارگردانی آثاری همچون «مسیر مکرر»، «آتا»، «زیر آتش»، نویسندگی فیلم نامه های سریال های «روح مهربان، سی و سه روز مهربان»، «دست های کوچک، قلب های بزرگ»، «غروب در نیمروز»، «دریای نور، سنگ سیاه»، «خورشید اردهال» و «سی و سه روز» نیز دیده می شود.

به گزارش ایبنا؛ چندی پیش در صد و پانزدهمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد معبر فرعی یاس ۱۶ واقع در خیابان جانباز ۳ در منطقه ۲ شهرداری مشهد با حفظ شماره به نام هنرمند فقید «شهاب ملت خواه» نام‌گذاری شد.

نظر شما