شناسهٔ خبر: 67552943 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پویش «هر هیات، آزادی یک زندانی» در چهارمحال و بختیاری آغاز شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل نمایندگی ستاد دیه چهارمحال و بختیاری از آغاز پویش نذر حسینی با شعار"هر هیات آزادی یک زندانی در استان همزمان با آغاز ماه محرم خبر داد.

صاحب‌خبر -

مجید صیادی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این پویش با همکاری ستاد دیه و هیات‌های عزاداری سطح استان اجرا می‌شود و در طول چهار سال گذشته در ایام محرم با همکاری هیات‌های مذهبی ۱۰ زندانی جرائم غیر عمد آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند.

به گفته وی، این پویش با هدف فرهنگ‌سازی در زمینه بخشش و گذشت با شعار " به عشق حسین(ع) می‌بخشم " و کمک به آزادی زندانیان جرایم غیر عمد در استان آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

وی با اشاره به اینکه در حال‌حاضر ۹۵ زندانی با بدهی بیش از ۴۸۰ میلیارد ریال چشم انتظار کمک خیران هستند، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۴۳ زندانی جرائم غیرعمد در استان با حمایت خیران و ستاد دیه استان آزاد شدند و به آغوش خانواده بازگشتند.

صیادی افزود: از این تعداد زندانی جرایم غیرعمد ۱۸ نفر بدهکار مالی، ۶ نفر مهریه و ۱۹ نفر نیز با مشاوره و فعالیت مددکاری آزاد شدند.

به گزارش ایرنا، ستاد دیه در سال ۷۸ برای آزاد سازی زندانیان جرایم غیرعمد نیازمند و فرهنگسازی و آموزش، ترویج قوانین بازدارنده فعال شده است.

هم‌اکنون سه زندان درشهرکرد، بروجن و لردگان فعال است.

نظر شما