شناسهٔ خبر: 67552925 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

مشاوران املاک بدون پروانه کسب در مشهد اجازه تبلیغات ندارند

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: واحدهای مشاور معاملات املاک بدون پروانه کسب اجازه نصب تابلو، ساخت مهر، چاپ کارت ویزیت و هیچ گونه تبلیغات تجاری ندارند.

صاحب‌خبر -

به گزارش قدس خراسان، محسن صیادی افزود: در صورت مشاهده چنین تخلفی از سوی مشاوران معاملات املاک، مطابق با بند چهار تبصره ۹ ماده پنج قانون ساماندهی بازار زمین، مسکن و اجاره بها با آنها برخورد قانونی می شود و به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

وی اظهار کرد: چاپخانه ها و موسسات خدماتی تبلیغاتی موظف هستند و در هنگام گرفتن سفارش املاک، استعلام مجوز لازم را از واحد صنفی سفارش دهنده دریافت کنند در غیر این صورت با این واحدهای صنفی طبق مقررات، برخورد تعزیری خواهد شد.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ابتدای سال تاکنون هزار و ۹ بنگاه املاک غیرمجاز در مشهد شناسایی شده است که ۴۳۳ مورد از این تعداد پروانه کسب گرفته اند و ۳۲۵ مورد نیز در دست اقدام است و با باقی آنها نیز طبق مقررات رفتار خواهد شد.

صیادی اظهار کرد: طبق مصوبه شورای مسکن از سال ۱۴۰۰ تاکنون اجاره بهای مسکن به طور افسار گسیخته و توسط بنگاه‌های املاک با قیمتهای نامتعارف تعیین می‌شد، لذا برای اجاره بهای واحدهای مسکونی سقف، تعیین شده است و مشاوران املاک ملزم به رعایت این قانون و استفاده از نرم افزار تعیین اجاره بها به صورت آنلاین شدند.

وی اضافه کرد: در سال جاری حداکثر تا ۲۵ درصد افزایش اجاره بهای واحدهای مسکونی در مشهد مجاز است.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۳ تاکنون در گشت‌های مشترک با حضور بازرسان این مدیریت، تعداد ۹۱ پرونده تخلف به ارزش ریالی ۱۳ میلیارد و ۵۷۶ میلیون ریال تنظیم شده و به تعزیرات حکومتی ارجاع شده و ۱۶ واحد مشاور املاک نیز مهر و موم شده است.

نظر شما