شناسهٔ خبر: 67552919 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شعله‌های ۱۸۲ حریق در سنندج مهار شد

سنندج- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج گفت: در سه ماهه نخست امسال ۵۸۶عملیات توسط آتش نشانان این سازمان انجام شد که ۱۸۲ مورد آن اطفای حریق بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، آزاد طهماسبی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در این بازه زمانی ۱۷ مورد اماکن مسکونی، یک مورد اماکن اداری، ۱۵ مورد اماکن تجاری، پنج مکان صنعتی، یک‌مورد انبار، ۱۸خودرو، ۱۲ مورد ضایعات و زباله، ۵ مورد تاسیسات شهری، ۱۰۱فضای سبز، کشاورزی و مراتع و جنگ و چهار مورد مخروبه‌ها در سطح سنندج دچار آتش‌سوزی شده‌اند.

وی همچنین با اشاره به انجام ۳۸۶ مورد عملیات حوادث در سه ماهه نخست امسال، گفت: از این تعداد ۱۹۰ مورد گرفتن حیوانات وحشی و موذی، ۵۰ مورد گرفتاری در آسانسور، ۲۳ مورد تصادف، ۲۷ مورد آبگرفتگی و سیلاب، ۳۸ مورد محبوس شدن در اماکن، پنج مورد ریزش آوار، ۲ مورد سقوط در چاه و ریزش چاه، سقوط از ارتفاع یک مورد، گیر کردن انگشتر ۲۲ مورد، اقدام و یا تهدید به خودکشی ۹ مورد و ۱۷ مورد سایر بوده است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سنندج، با بیان اینکه در مجموع در حوادث مختلف ۳۵ نفر مجروح و هفت نفر جان خود را از دست داده‌اند، افزود: از تعداد مجروح ها، ۱۷ نفر در حوادث رانندگی، هشت نفر آتش سوزی و ۱۰ نفر سایر موارد دچار مجروحیت شده اند.

وی ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال ۲ نفر براثر غرق‌شدگی وپنج نفر در اثر سایر حوادث جان خود را از دست داده‌اند، ضمن اینکه در این بازه زمانی ۵۶۰ مورد ماموریت داخل محدوده شهر و هشت مورد خارج از محدوده شهر انجام شده است.

طهماسبی افزود: این سازمان با آموزش‌های درون و برون سازمانی به پرسنل و شهروندان اقدامات لازم را در بالا بردن سطح کیفی و کمی دانش و آگاهی مردم در پیشگیری از حوادث انجام می‌دهد.

وی اظهار کرد: در همین راستا در مجموع ۴۳۰ نفر برابر ۵۰ ساعت در مدارس و پیش‌دبستانی‌ها و ۳۳۵ نفر برابر ۴۹ ساعت در ادارات و ارگان‌های دولتی در دوره‌های آموزش‌های برون سازمانی آتش‌نشانی شهرداری سنندج شرکت کرده اند.

نظر شما