شناسهٔ خبر: 67552805 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: جام‌جم آنلاین | لینک خبر

وزیر جهاد کشاورزی و گزینه های احتمالی پزشکیان

یکی از وزارتخانه های مهم و تخصصی که کمتر درباره آن و گزینه های احتمالی اش سخن گفته می شود بی شک وزارت جهاد کشاورزی است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش جام جم آنلاین آذربایجان شرقی به نقل از پایگاه خبری DA1news بعد از گذشت چندین هفته و رایزنی ها و آرای مختلف و گروه بندی های انتخاباتی ریاست جمهوری که با چالش ها و گمانه زنی های مختلف همراه بود، سرانجام با حضور پرشور مردم ،مسعود پزشکیان به عنوان چهاردهمین رییس جمهور ایران برگزیده شد.

حال باید دید که منتخب مردمی ایران چه افرادی را به عنوان سکاندار وزارتخانه برخواهد گزید.

آنچه که به زعم پایگاه خبری اخبار روزانه کشاورزی حایز اهمیت بوده و هست انتخاب گزینه کارآمد و توانا برای تصدی‌گری وزارت جهاد کشاورزی است.

این وزارت خانه از آنجا که در چهارچوب وزارتخانه های اقتصادی تعریف می شود و از سوی دیگر ارتباط مستقیم با زندگی مردم داشته و همچنین بخش عمده ای از جامعه نیز در این بخش امرار معاش می کنند به واقع وزارت خانه ای استراتژیک محسوب می شود.

از این رو و با در نظر گرفتن آرا و نظرات ستادهای مردمی دکتر پزشکیان، چهار گزینه احتمالی دولت پزشکیان برای تصدی پست وزارت جهاد کشاورزی شانس بیشتری را برای سکانداری این وزارتخانه را دارا هستند.

براساس گزارش های رسیده و طبق اخبار حاشیه ای که در محافل و از سوی ستادهای مردمی دکتر پزشکیان افرادی برای تصدی وزارت جهادکشاورزی پیشنهاد شده است که در بین اسامی مطرح شده برای تصدی پست وزارت جهاد کشاورزی چهار گزینه شانس بیشتری را برای حضور در راس این وزارتخانه دارند.

در بین این افراد نام های آشنایی همچون مهندس محمود حجتی( وزیر جهاد کشاورزی در دولت‌های هفتم و هشتم از سال ۱۳۷۹ تا ۱۳۸۴، در دولت‌های یازدهم و دوازدهم از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۸ برعهده داشت و از سال ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۰ مشاور رئیس‌جمهور بود. او همچنین در دولت هفتم به‌عنوان وزیر راه و ترابری فعّالیت می‌کرد)، دکتر غلامرضا نوری قزلجه(نمایندهٔ مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی و رئیس فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی از حوزهٔ انتخابیهٔ بستان‌آباد در استان آذربایجان شرقی است) ، دکتر اکبر فتحی(رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی)، دکتر عبدالمهدی بخشنده ( معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی وزیر جهاد کشاورزی ایران است. او پیشتر نیز در دولت هشتم و دورهٔ قبلی وزارت محمود حجتی نیز همین سمت را بر عهده داشت) دیده می شوند.

به گزارش اخبار روزانه کشاورزی، رئیس جمهور منتخب، با در نظر گرفتن حسایست های وزارت جهاد کشاورزی، لازم است فردی را برای وزارت انتخاب و معرفی نماید که به نفع دولت، کشور و مردم عمل کند، از این رو ارزیابی های لازم انجام خواهد گرفت و فردی انتخاب می شود که از نظر عملکردی رزومه خوبی داشته باشند.

نظر شما