شناسهٔ خبر: 67552457 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه

۳۰۰ میلیارد ریال البسه قاچاق در مرز پرویزخان کشف شد

قصرشیرین- ایرنا- فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه از کشف یک محموله بزرگ البسه و پوشاک قاچاق در مرز پرویزخان به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا ، سردار کیاست سپهری در جمع خبرنگاران در محل هنگ مرزی شهرستان قصرشیرین، افزود: در راستای مقابله با قاچاق به داخل کشور و مقابله با قاچاقچیان غیرمجاز، ماموران هنگ مرزی قصرشیرین با یک اقدام اطلاعاتی و با بهره گیری از وسایل فنی در محل پایانه مرزی پرویزخان در حاشیه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری یک محموله پوشاک و البسه قاچاق به ارزش ۳۰۰ میلیار ریال را از یک دستگاه دستگاه تریلر ایرانی کشف کرده و یک نفر متهم در این رابطه دستگیر و با تشکیل پرونده تحویل مراجع قضایی شد.

وی با بیان اینکه این محموله لباس بی کیفیت که متعلق به یکی از کشورهای آسیای شرقی است، به قاچاقچیان ورود کالای غیرمجاز به داخل کشور و سودجویانی که مواد و ارزاق را به خارج از کشور قاچاق می کنند، هشدار داد که مرزبانان نوار مرزی با جدیت با پدیده قاچاق برخورد کرده و در راستای کمک به تولید کشور و مقابله ی بی امان با قاچاق یک لحظه فعالیتشان را قطع نمی کنند.

۳۰۰ میلیارد ریال البسه قاچاق در مرز پرویزخان کشف شد

فرمانده مرزبانی استان کرمانشاه گفت: بارها اعلام کردیم به منظور مقابله با پدیده قاچاق باید در پایانه های مرزی به تجهیزات و فناوری روز برخوردار باشیم تا به شیوه نوین با قاچاقیان و فرصت طلبان برخورد کنیم اما هم اکنون کمتر این تجهیزات را در اختیار داریم و وضعیت پایانه ها ی استان کرمانشاه مستعد ورود قاچاق است.

سردار سپهری گفت: در راه مقابله با قاچاق با وجود کمبود تجهیزات مصمم و جدی هستیم و طبق قانون و وظیفه ذاتی و شرعی خود عمل می کنیم تا به تولید داخل و مقابله با ورود کالای های بی کیفیت خارجی که مانع تولید کشور می شود کمک کنیم.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزهای طولانی ۲ مرز رسمی خسروی و پرویزخان فعال است که خسروی هم مرز با حوزه حکومت مرکزی و پرویزخان هم مرز با اقلیم کردستان عراق است.

نظر شما