شناسهٔ خبر: 67552363 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

شرط کارگران «آبفای رودبار» برای پایان اعتراض

اعتراض صنفی نزدیک به ۶۰ کارگر پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب شهرستان رودباردر استان گیلان، صبح امروز (۱۷ تیر ماه) وارد دوازدهمین روز متوالی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایلنا، کارگران پیمانکاری آبفای رودبار که از روز یکشنبه ششم تیر ماه جاری در اعتراض به تعویق ۸ماه حقوق و سایر مشکلات صنفی خود دست از کار کشیده‌اند، پایان اعتصاب خود را به دریافت ۸ ماه حقوق معوقه منوط کرده‌اند.

این کارگران می‌گویند: مطالبات حدود ۶۰ نفر از کارگران پیمانکاری شبکه آب و فاضلاب شهرستان رودبار که به صورت شبانه‌روزی فعالیت دارند در حالی از آذر ماه سال گذشته (۱۴۰۲) به تاخیر افتاده که ما در این شرایط سخت معیشتی بارها از مسئولان شرکت آب و فاضلاب، فرمانداری و دادستانی رودبار درخواست کمک کرده‌ایم.

پیش از این کارگران آبفای رودبار با امضای نامه‌ای خطاب به اعضای شورای تامین شهرستان رودبار خواستار پیگیری مطالبات معوقه هشت ماهه خود شده‌اند که از قرار معلوم هنوز پاسخی دریافت نکرده‌اند.

گفتنی است کارگران آبفای رودبار در آغاز اعتراضات ۸ ماه حقوق طلبکار بودند اما به نظر می‌رسد با طولانی شدن اعتراضات، حقوق تیر ماه نیز به این فهرست اضافه شود. کارگران می‌گویند بعد از ۱۲ روز مطالبه‌گری آبفای رودبار وعده کرده امروز ۵ میلیون تومان از مطالبات۸ ماهه کارگران را به حساب واریز کند که این اقدام در نوع خود توهین به کارگر است.

همچنین کارگران با تاکید بر اینکه اعتراضات آن‌ها صنفی است، در خصوص شروط دیگر کارگران آبفای رودبار در این دوره از اعتراضات گفتند: «پرداخت کامل بدهی‌های مزدی»، «عقد قرارداد مستمر و دائم»، «شکل‌گیری نهاد مستقل کارگری»، «تامین امنیت شغلی کارگران»، «دادن حق اعتراض و بیان مشکلات صنفی از سوی کارگران» و «مشخص شدن زمان پرداخت حقوق در هر ماه» بخشی از خواسته‌های کارگران برای پایان اعتراض است.

کارگران آبفای رودبار با مخاطب قرار دادن مسئولان دولتی گفتند: چگونه کارگران شرکتی آب و فاضلاب می‌توانند با داشتن مشکلات صنفی و معیشتی فراوان، ۲۴ساعته برای مناطق محروم روستایی و شهری شهرستان رودبار آب شرب تامین کنند؟ در صورت وقوع هر مشکل و حادثه‌ای مسئولیت آن برعهده کارگران شرکتی آبفا نیست.

انتهای پیام/

نظر شما