شناسهٔ خبر: 67552333 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: بهار | لینک خبر

سکوت عجیب جواد نکونام درباره همه چیز!

صاحب‌خبر -
گروه ورزشی: با وجود آنکه تصور می‌شد که با آمدن هلدینگ خلیج فارس و تزریق منابع مالی به استقلال، شاهد فصل نقل و انتقالات ثمربخشی باشیم و آبی‌ها برای حضور در لیگ، جام حذفی و لیگ نخبگان، با جذب ستاره‌های نامدار، تیم قدرتمندی را تشکیل دهند، اما تاکنون همه چیز برخلاف پیش بینی‌ها پیش رفته است.
جواد نکونام که تا سه هفته پس از پایان لیگ برتر ادامه حضورش روی نیمکت استقلال در‌هاله ای از ابهام قرار داشت، در 36 روز گذشته که از آخرین نشست خبری او در هفته پایانی لیگ برتر و دیدار با پیکان می گذرد، به طرز عجیب و غریبی در سکوت محض به سر برده و تاکنون هیچ مصاحبه یا نقل قولی از او در هیچ رسانه ای منتشر نشده است.
این سکوت سرمربی استقلال در شرایطی رقم خورده که مالکان باشگاه در روزهای ابتدایی پس از پایان لیگ برتر، دو بازیکن اهل بوسنی را به خدمت گرفته اند و نقل قول‌های متفاوتی نیز در این خصوص مطرح شده است. گفته می شود که نکونام در جریان این دو خرید نبوده و برخی نیز معتقدند که سرمربی آبی‌ها برای جذب این نفرات، چراغ سبز نشان داده است.
در هر کدام از این دو حالت، سکوت نکونام در شرایطی که هواداران استقلال به دنبال پاسخ روشنی بابت اوضاع تیم هستند، غیرمنطقی به نظر می رسد. چنانچه سرمربی آبی‌ها از جذب ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلکیچ بی خبر بوده، سکوت او در برابر این شرایط عجیب است. با توجه به شناختی که از نکونام می رود و او فصل قبل بارها و بارها علیه سیاست‌های باشگاه موضع گرفته بود، واکنش نشان ندادن او در برابر خرید این دو بازیکن اهل بوسنی یک استاندارد دوگانه محسوب می شود.
از سوی دیگر، چنانچه جذب این دو بازیکن از فیلتر نکونام رد شده، خرید ودران کیوسفسکی و آلمدین زیلکیچ چندان منطقی به نظر نمی‌رسد. در شرایطی که استقلال بهترین گلر فصل گذشته لیگ برتر را در اختیار دارد، سوزاندن یک سهمیه خارجی و یک سهمیه بزرگسال با جذب ودران کیوسفسکی، با هیچ استدلال و منطقی، قابل پذیرش نیست.
از سوی دیگر، آمار آلمدین زیلکیچ که در لیگ سطح سوم اروپایی بازی کرده، چنگی به دل نمی زند و به نظر می رسد که با توجه به حضور در لیگ نخبگان آسیا و جدال با تیم‌های قدرتمندی مانند الهلال، النصر، الاهلی، السد، العین و... استقلال می توانست سهمیه‌های خارجی خود را به بازیکنان باتجربه تر و باکیفیت تری اختصاص دهد.
حتی برای توجیه و یا انتقاد بابت خریدهای خارجی استقلال و حتی نام‌های بازیکنان ایرانی که به این تیم لینک می شوند، هواداران استقلال نیازمند مصاحبه و شنیدن صحبت‌های سرمربی تیمشان هستند. نکونام در دوره مدیریتی علی خطیر از هیچ فرصتی برای اظهارنظر و انتقاد از عملکرد مدیریت باشگاه دریغ نمی کرد، حالا در سکوتی عجیب و غیرقابل توجیه به سر می برد.
در روزهای اخیر، بازیکنانی از دیگر تیم‌های لیگ برتر به استقلال لینک شده اند که به نظر نمی رسد عملکرد آنها در حد حضور در باشگاهی مانند استقلال باشد، آن هم در شرایطی که نکونام در آخرین نشست خبری خود از ساخت یک تیم قدرتمند و رقابتی خبر داد و حتی به هواداران تیمش قول داد که با جذب نفرات باکیفیت، برای رقابت در سه تورنمنت مهم، تیمش را آماده کند.
به هر شکل باید گفت که در موقعیت فعلی که هواداران استقلال نه از بابت تشکیل اعضای هیئت مدیره و نه روند نقل و انتقالاتی تیمشان رضایتی ندارند، نکونام باید درباره اتفاقاتی که در 36 روز گذشته رخ داده، صحبت کرده و به هواداران میلیونی تیمش دلگرمی داده و از برنامه‌هایش برای قهرمانی در فصل بعد صحبت کند چرا که طرفداران استقلال به هیچ رتبه‌ای جز قهرمانی رضایت نخواهند داد.
 

نظر شما