شناسهٔ خبر: 67551459 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

افزون بر ۱۶ هزار پرونده مسکن روستایی خراسان شمالی به بانک معرفی شد 

بجنورد-ایرنا- معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن خراسان شمالی گفت: ۱۶ هزار و ۷۰۰ پرونده مسکن روستایی استان  در سه سال گذشته به بانک معرفی و ۱۴ هزار فقره منجر به عقد قرارداد شد.

صاحب‌خبر -

علی روحانی روز یکشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار کرد: سه هزار و ۶۰۰ واحد مسکونی در این مدت به مرحله پایان کار رسیده و سه هزار واحد در مرحله بهره‌برداری است.

وی افزود: تامین مسکن مقاوم برای روستاییان یکی از دغدغه های نظام است و تا کنون ۶۲ هزار واحد مسکن روستایی استان با استفاده از تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی مقاوم سازی شده است.

روحانی خاطرنشان کرد: ۱۰۰ هزار و ۲۲۰ واحد مسکونی در روستاهای استان وجود دارد که ۶۲ هزار واحد از این تعداد با استفاده از تسهیلات مقاوم سازی شده است و ۱۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نیز در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر با حمایت این بنیاد ساخته شد.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سه هزار واحد مسکونی نیز در قالب طرح نهضت ملی مسکن در دست اجرا است که اکنون ۵۱ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

وی با اشاره به ساخت پنج هزار و ۴۵۰ واحد مسکن مهر و ۲ هزار واحد مسکن محرومان، آن را از اقدامات بنیاد مسکن انقلاب اسلامی برای خانه دار کردن اقشار مختلف در استان عنوان کرد و افزود: تاکنون ۸۵ هزار واحد مسکونی با تلاش بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها و روستاهای استان اجرا شده است.

معاون امور بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان شمالی افزود: سقف تسهیلات طرح ویژه مسکن روستایی برای هر واحد مسکونی سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال است که این منابع با نرخ پنج درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله در اختیار قرار می گیرد.

خراسان شمالی دارای ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار با بیش از ۱۰۰ هزار خانوار است.

خراسان شمالی کانون بحران های زلزله و سیل در شمالشرق کشور محسوب می شود و موقعیت اقلیمی استان از دیدگاه لرزه زمین ساختی در زون کپه داغ واقع شده است که در این زون گسل های فعال و مهمی وجود دارد، این گسل ها برخی مواقع با حرکاتی که انجام می دهند موجب وقوع زمین لرزه های مخرب می شوند.

خراسان شمالی با بیش از یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

نظر شما