شناسهٔ خبر: 67550950 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

هیات مذاکره کننده رژیم صهیونیستی دوشنبه به قطر می‌رود

ایرنا

منابع آگاه رژیم صهیونیستی خبر دادند که هیات مذاکره کننده این رژیم فردا (دوشنبه) برای تکمیل مذاکرات درباره انعقاد قرارداد مبادله اسرا با گروه‌های فلسطینی عازم قطر خواهد شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، روزنامه یدیعوت آحارونوت به نقل از منابع آگاه در رژیم صهیونیستی که نام آنها را فاش نکرد، افزود که هیات مذاکره کننده رژیم اسرائیل فردا (دوشنبه) برای ادامه مذاکرات بر سر توافقنامه به دوحه می‌رود و یک هیات اسرائیلی دیگر نیز روز دوشنبه برای شرکت در مذاکرات عازم قاهره پایتخت مصر خواهد شد.

به گفته این منابع، بیل (ویلیام) برنز رئیس سیا، دیوید بارنیا رئیس موساد، محمد بن عبدالرحمن آل ثانی نخست وزیر قطر و عباس کامل رئیس اطلاعات مصر در گفت ,گوهای مذکور شرکت خواهند کرد.

به گفته منابع آگاه همچنین این احتمال وجود دارد که برنز رئیس سیا این هفته به اسرائیل سفر کند تا موافقت تل آویو را از این توافق تضمین کند.

به گزارش رسانه‌های رژیم صهیونیستی، رئیس موساد روز جمعه به دوحه رفت تا با نخست وزیر قطر درباره توافقنامه مبادله اسرا و آتش بس در غزه دیدار کند.

پس از بازگشت بارنیا در همان روز به تل آویو، دفتر بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که هیات مذاکره کننده هفته آینده برای ادامه مذاکرات درباره توافق مبادله اسیران با گروه های فلسطینی، عازم قطر خواهد شد.

بر اساس گزارش‌های رسمی رژیم اسرائیل، مذاکرات غیرمستقیم بین تل آویو و حماس برای دستیابی به توافق مبادله اسرای صهیونیست با اسرای فلسطینی و آتش بس در غزه از سر گرفته شده است.

در این پیوند، شبکه تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از منابع سیاسی که نام آنها را فاش نکرد، افزود که رئیس موساد به میانجی‌ها گفته است که آنها خوشبین هستند که رژیم اسرائیل پیشنهاد معامله اسیران را خواهد پذیرفت.

ماه‌هاست که میانجی‌ها به رهبری آمریکا، قطر و مصر برای دستیابی به توافقی بین رژیم اسرائیل و جنبش حماس که تبادل اسیران دو طرف و آتش‌بس را تضمین می‌کند و منجر به اطمینان از ورود کمک‌های بشردوستانه به نوار غزه می‌شود، تلاش می‌کنند.

با این حال، تلاش‌های میانجی‌ها به دلیل خودداری بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی از پاسخگویی به درخواست‌های حماس برای توقف جنگ با مشکل مواجه شده است.

پیشتر در ۶ ماه مه (۱۷ اردیبهشت)، گروه‌های مقاومت فلسطینی با پیشنهاد مصر و قطر برای توقف جنگ و مبادله اسیران موافقت کرده بودند اما رژیم اسرائیل آن را رد کرد و مدعی شد که این پیشنهاد انتظارات تل آویو را برآورده نمی‌کند و شروع به حمله به شهر رفح در جنوب نوار غزه کرد که با مخالفت جامعه جهانی مواجه شد.

پس از گذشت ۹ ماه از تجاوز بدون نتیجه و دستاورد رژیم صهیونیستی به نوار غزه، این رژیم روزبه‌روز بیشتر در بحران‌های داخلی و خارجی خود فرو می‌رود. رژیم صهیونیستی پس از ۹ ماه به اهداف اعلام شده خود یعنی نابود کردن حماس و بازگرداندن اسیران صهیونیست از نوار غزه نرسیده است.

رژیم صهیونیستی طی این مدت دستاوردی غیر از جنایت، قتل‌عام، ویرانی، جنایت‌های جنگی، نقض قوانین بین‌المللی، بمباران نهادهای امدادرسان و قحطی و گرسنگی در این منطقه نداشته است.

نظر شما