شناسهٔ خبر: 67550588 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تولید در شرکت مدیریت برق بیستون از مرز ۵۰۰ میلیون کیلو وات ساعت گذشت

کرمانشاه - ایرنا- مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون اعلام کرد که تا پایان خرداد ماه امسال، بیش از ۴۴۲ میلیون و ۷۲۰ هزار کیلو وات ساعت انرژی الکتریکی در نیروگاه حرارتی بیستون و ۵۷ میلیون و ۳۰۰ کیلوات ساعت در نیروگاه گازی اسلام آباد غرب تولید شد.

صاحب‌خبر -

«مسعود میرزاعسگری» روز یکشنبه در این ارتباط به ایرنا توضیح داد که در خرداد ماه امسال با رشد ۷۴.۴۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل در نیروگاه حرارتی بیستون، میزان تولید برق در شرکت به بیش از۵۰۰ میلیون میلیون کیلووات رسید که از این میزان ۴۶۴ میلیون کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به صورت خالص به شبکه سراسری تزریق شد.

وی افزود: با تلاش شبانه روزی کارکنان کوشای این نیروگاه، توانستیم در هفته دوم، سوم و چهارم طرح پایش تولید نیروگاه های حرارتی رتبه برتر را کسب نمائیم.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق بیستون (نیروگاه‌های بیستون و اسلام آباد غرب ) در ادامه ضمن اعلام آمادگی این نیروگاه ها برای تولید برق در پیک تابستان، گفت: این نیروگاه‌ها پس از انجام تعمیرات لازم در وضعیت مطلوبی بوده و امیدواریم با رعایت صرفه جویی بیشتر از سوی مردم در تامین نیاز مصرف انرژی الکتریکی هموطنان با مشکل خاصی مواجه نشویم.

میرزاعسکری رعایت صرفه جویی از سوی مردم را مهمترین پشتیبانی از شبکه تولید برق دانست و تاکید کرد که تولید برق کار بسیار دشواری است و نیاز به چنین حمایتی را یک ضرورتی ارزشمند خواند.

گفتنی است شرکت مدیریت تولید برق بیستون شامل نیروگاه های حرارتی بیستون (با ظرفیت تولیدی ۶۴۰ مگاوات در کیلومتر۲۰ جاده کرمانشاه به همدان) و نیروگاه گازی اسلام آباد غرب (با ظرفیت تولیدی ۱۰۰ مگاوات در کیلومتر ۵۵ جاده کرمانشاه به اسلام آباد غرب)، نقش بسزائی در پایداری شبکه سراسری برق در غرب کشور،به عهده دارد.

به گزارش ایرنا؛ استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق؛ ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد از آنها، یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

این استان با ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

نظر شما