شناسهٔ خبر: 67550514 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

در سه ماهه امسال :

۴۲مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند

ساری- ایرنا- پزشکی قانونی مازندران اعلام کرد :‌ طی سه ماهه امسال ۴۲ مصدوم ناشی از گازگرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مراجعه کردندکه این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل ۴۰ درصد افزایش داشت.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل پزشکی قانونی استان مازندران، از این تعداد مصدومان ناشی از سگ گرفتگی ۲۸ نفر مرد و مابقی زن بودند.

بنابراین گزارش بیشترین سن مصدومان ناشی از گاز گرفتگی سگ بین ۳۱ تا ۵۰ سال با ۹نفر و کمترین سن ۱۱ تا ۲۰ سال با پنج نفر گزارش شده است.

پزشکی قانونی مازندران همچنین اعلام کرد که بر اساس آمار ارجاعی بیشترین آمار گاز گرفتگی سگ مربوط به شهرستان‌های تنکابن با ۱۲ مرود، قائمشهر با ۶، آمل و ساری هر کدام با پنج مورد و کمترین آن مربوط به شهرستان‌های نور، بابلسر و میاندورود هر کدام با یک مورد گزارش شده است.

گفتنی است پارسال ۱۲۳مصدوم ناشی از گاز گرفتگی سگ برای بررسی صدمات و جراحات به پزشکی قانونی مازندران مراجعه کردند که ۸۷ نفر مرد و ما بقی زن بودند.

به گزارش ایرنا سالانه موارد زیادی حیوان گزیدگی در کشور گزارش می شود که بیشترین درصد موارد آن مربوط به سگ های ولگرد است و بیماری هاری یکی از مهم ترین پیامدهای ناشی از گزش سگ به شمار می رود و در صورت ابتلای افراد به این بیماری، مرگ بیمار حتمی است.

بیماری هاری، نوعی بیماری ویروسی است که از بزاق حیوان هار و محل گازگرفتگی وارد بدن شده و موجب مرگ می شود.

نظر شما