شناسهٔ خبر: 67550446 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: نامه‌نیوز | لینک خبر

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین سبحانی‌نیا

پزشکیان باید در‌ جهت تجمیع نیروهای سیاسی حرکت کند

یک فعال سیاسی اصولگرا گفت: یکی از کارهای مهم آقای پزشکیان استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور است. او باید با مجلس تعامل سازنده‌ای برقرار کند.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

گروه سیاست نامه‌نیوز: مسعود پزشکیان توانست پیروز انتخابات شود و حالا می‌شود او را نهمین رئیس‌جمهور جمهوری اسلامی ایران دانست و تا چندی بعد دولت چهاردهم را تشکیل خواهد داد. اما چه چالش‌های مهمی پیش روی او است؟

حسین سبحانی‌نیا، فعال سیاسی اصولگرا، درباره این موضوع به «نامه‌نیوز» گفت: «اولا به ملت ایران و رهبر انقلاب اسلامی از بابت مشارکت خوب مردم در تبریک عرض کنم. به شخص آقای پزشکیان هم تبریک می‌گویم و امیدوارم بتواند در تحقق وعده‌هایش موفق باشد. او شعارهای زیادی در راستای رفع مشکلات اقتصادی مردم داده است و طبیعتا انتظار آن است که بتواند به این شعارها جامعه عملا بپوشاند. آقای پزشکیان باید بتواند از نیروهای قوی و متخصص استفاده کند؛ افرادی که علاوه بر تخصص پایبند ارزش‌های انقلاب اسلامی هم باشند. او باید میان ارکان دولت و نیز میان دولت با سایر قوا و نهادها هماهنگی کامل ایجاد کند».

او ادامه داد: «یکی از کارهای مهم آقای پزشکیان استفاده حداکثری از همه ظرفیت‌های کشور است. او باید با مجلس تعامل سازنده‌ای برقرار کند. به هر حال رقیب او نزدیک به چهارده میلیون رأی آورده است و اکثر نمایندگان مجلس هم گرایش سیاسی متفاوتی از آقای پزشکیان دارند؛ بنابراین او حتما می‌داند که مجلس نظارت و دقت بالایی بر بررسی کارنامه وزرای پیشنهادی و در ادامه مسیر بر عملکرد دولت خواهند داشت. در این شرایط او باید میان نیروهای سیاسی تجمیع ایجاد کند. به ویژه آنکه آقای پزشکیان گفته است که حزبی‌و‌ جناحی نیست؛ بنابراین انتظار آن است که تحت تأثیر جریان حامی‌اش و اطرافیانش قرار نگیرد».

این فعال سیاسی همچنین بیان کرد: «رهبر انقلاب فرمودند که اکنون دیگر زمان رقابت نیست و دوران همکاری است. طبیعی است اگر او از همه ظرفیت‌های نیروهای سیاسی موجود در کشور استفاده کند و نخواهد رفتار جناحی داشته باشد، هم رقیب او یعنی آقای جلیلی آماده کمک به دولت است و هم آقای قالیباف و مجلس با او همکاری خواهند کرد».

سبحانی‌نیا در پایان گفت: «آقای پزشکیان روحیات مستقلی دارد و واقعا مستقل فکر می‌کند. من او در مجلس نهم از نزدیک می‌شناسم و می‌دانم که استقلال اندیشه دارد اما اینکه در ادامه مسیر چه قدر اطرافیانش یعنی اصلاح‌طلبان بر او تأثیر‌ خواهند گذاشت مسئله مبهمی است که باید دید آقای پزشکیان چگونه عمل خواهد کرد».

برچسب‌ها:

نظر شما