شناسهٔ خبر: 67550273 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تحلیلگر ارشد اردنی بررسی کرد:

تل‌آویو با توجه به تلفات و خسارات سنگین جنگ غزه تاکی دوام می‌آورد؟

تهران- ایرنا- یک تحلیلگر ارشد اردنی از شرایط وخیمی خبر داد که رژیم صهیونیستی به خاطر جنگ علیه نوار غزه با آن دست و پنجه نرم می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، «طلال ابوغزاله» تحلیلگر اردنی در مطلبی در روزنامه رای الیوم با عنوان «تبعات سنگین جنگ غزه؛ باری که رژیم اشغالگر توانش را ندارد»، آورده است: دروغ و نیزنگ بازی رژیم صهیونیستی روز به روز بیشتر نمایان می‌شود و این امر به علت هزینه های سنگینی است که جنگ وحشیانه علیه نوار غزه روی دستش گذاشته است. تلفات انسانی و خسارت‌های اقتصادی فقط صرف آمار نیست بلکه گواهی بر بیماری عمیق ریشه دوانده در این رژیم است.

این تحلیلگر اردنی نوشت: در حالی که اشغالگران به جنایات شنیع خود علیه ساکنان استوار غزه ادامه می‌دهند، آمار حیرت انگیزی در حال آشکار شدن است که منجر به عمیق تر شدن شکاف ها و دودستگی های کنونی در داخل رژیم صهیونیستی می‌شود. شاید این واقعیت‌ها سبب اصرار «بنیامین نتانیاهو» جنایتکار جنگی برای طولانی‌تر کردن جنگ شده و همه درخواست و طرح های بین المللی را نادیده می‌انگارد.

وی در ادامه با اشاره آمار بالای تلفات نظامیان صهیونیست در نوار غزه، آورده است: تردید آشکاری درباره گزارش‌های ارتش رژیم اسرائیل در ارتباط با میزان تلفات نظامیان خود وجود دارد به طوری که آمار بیمارستان‌ها رقم زخمی ها را بیش از بیست هزار نفر برآورده کرده اند.

ابوغزاله درباره پیامدهای سنگین اقتصادی جنگ علیه نوار برای رژیم صهیونیستی نیز گفت: در زمینه اقتصادی، تبعات کمتر نیست و گزارش بانک اسرائیل و وزارت دارایی این رژیم هزینه های جنگ از اکتبر سال گذشته تا پایان مارس سال جاری را بیش از ۷۳ میلیارد دلار اعلام کرده است.

وی افزود: جنگی که صهیونیست‌ها علیه غزه به راه انداخته‌اند نتایج ناخوشایندی برای آنها به همراه دارد. این جنگ صهیونیست‌ها را نابود می کند و اموال آنها را بر باد می‌دهد. این امر همزمان با تشدید فشارها در مراجع حقوقی بین المللی و انزوای بیشتر این رژیم و افزایش تحریم ها و محدودیت های تجاری علیه تل آویو است. انزوای بیشتر، تحریم ها و محدودیت های تجاری که در انتظار رژیم صهیونیستی است، بحران درونی صهیونیستها را پیچیده تر خواهد کرد.

این تحلیلگر اردنی تصریح کرد: با افزایش تلفات و خسارتها این سئوال مطرح می شود که رژیم صهیونیستی تا کی می‌تواند این روند را تحمل کند؟ بار سنگین بر دوش نظامیان، فشار بر اقتصاد این رژیم و دودستگی فزاینده میان صهیونیستها، گواهی می دهد که ما در شرایط جدیدی قرار داریم و این امر امکان جنگ داخلی میان صهیونیستها را قوت می‌بخشد.

وی افزود: به همین دلیل است که دولت جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا به شدت نگران شده و از آتش بس سخن می گوید.

نظر شما