شناسهٔ خبر: 67550122 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۱۱ گیلانی در مسابقات المپیک و پارالمپیک فرانسه حضور می‌یابند

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان گفت: تاکنون ۱۱ ورزشکار، مربی، داور و مسئول این استان جواز حضور در مسابقات المپیک و پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه را کسب کردند.

صاحب‌خبر -

جهانبخش آرمان روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از این تعدا ۲ ورزشکار در مسابقات المپیک و چهار ورزشکار در رقابتهای پارالمپیک حضور می یابند، ضمن اینکه سه داور و یک مربی و یک عضو فدراسیون جهانی کشتی از این استان نیز در این مسابقات بزرگ حضور خواهند یافت که البته همچنان امیدواریم این سهمیه تا قبل از آغاز رقابتها افزایش یابد.

وی افزود: بر این اساس علی آقامیرزایی در رشته قایقرانی آبهای آرام در کایاک یک نفره هزار متر و محمد رهبری در بخش انفرادی رشته شمشیربازی اسلحه سابر موفق به کسب سهمیه المپیک شدند و انتظار است ورزشکار و یا ورزشکاران دیگری از گیلان در رشته قایقرانی سهمیه المپیک را کسب کنند.

وی ادامه داد: همچنین محسن بختیار در رشته وزنه‌برداری قدرتی، مهدی پوررهنما و مریم عبدالله پور در رشته پاراتکواندو و میثم علیپور در رشته والیبال نشسته موفق به کسب سهمیه پارالمپیک ۲۰۲۴ فرانسه شدند.

مدیرکل ورزش و جوانان گیلان ادامه داد: بابک بردبار و فرزاد صادق پور ۲ داور گیلانی ارزنده رشته بوکس و معصومه باقری داور شایسته تکواندو، سه داور گیلانی هستند که در رقابتهای المپیک ۲۰۲۴ فرانسه حضور یافته و رشته‌های خود را قضاوت می‌کنند.

وی بیان کرد: آرش بصارت‌دار مربی قایقرانی استان گیلان نیز به عنوان یکی از مربیان تیم ملی قایقرانی در رقابتهای المپیک فرانسه حضور خواهد یافت که البته انتظار است که تا قبل از آغاز رقابتهای المپیک، تعداد دیگری از مربیان و حتی سرپرست و مشاور کمیته ملی المپیک از استان گیلان انتخاب شوند.

وی اضافه کرد: همچنین دکتر علی افتخاری عضو گیلانی اتحادیه جهانی کشتی، با دعوت رسمی این اتحادیه در مسابقات المپیک ۲۰۲۴ فرانسه حضور خواهد یافت.

آرمان ابراز امیدواری کرد: ورزشکاران گیلانی که سهمیه المپیک و پارالمپیک فرانسه را کسب کردند با آمادگی کامل در این رقابتها حضور یافته و سرانجام موفق به کسب مدال‌های رنگارنگی شوند و مربی و داوران گیلانی نیز با موفقیت در این المپیک حضور یابند.

به گزارش ایرنا، آرمین هادی پور در رشته تکواندو، سارا بهمنیار در رشته کاراته، علی آقامیرزایی و نازنین ملایی در رشته قایقرانی و محمد رهبری در رشته شمشیربازی(انفرادی و تیمی) ورزشکارانی بودند که در المپیک ۲۰۲۰ ژاپن حضور داشتند که محمد رهبری در بخش تیمی به همراه تیم ملی شمشیربازی اسلحه سابر ایران مقام ششم المپیک را کسب کرد.

همچنین نازنین ملایی قایقرانی ملی پوش گیلانی با حضور موفق در مسابقات المپیک توکیو، موفق شد به فینال گروه B این مسابقات راه یابد و در نهایت مقام یازدهم المپیک را کسب کرد که این رتبه، بهترین مقام قایقرانان ایران در ادوار مختلف المپیک است.

در مسابقات پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو ژاپن نیز، میثم علیپور در رشته والیبال نشسته، مهدی پوررهنما در رشته پاراتکواندو و سامان رضی در رشته وزنه برداری قدرتی از گیلان حضور یافتند که میثم علیپور به همراه تیم ملی والیبال نشسته ایران موفق به کسب عنوان قهرمانی و مدال طلا شد، مهدی پوررهنما در رشته پاراتکواندو در وزن ۷۵ کیلوگرم مقام نایب قهرمانی و مدال نقره را کسب کرد و سامان رضی نیز در رشته وزنه برداری قدرتی توانست مدال برنز را کسب کند.

نظر شما