شناسهٔ خبر: 67549996 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ورزش۳ | لینک خبر

کروس: آلمان فرزند عزیزکرده خود را پس گرفت!

کروس در مصاحبه‌ای مفصل از عدم تمایلش به بازگشت به فوتبال گفت.

صاحب‌خبر -

به گزارش "ورزش سه"، رویای قهرمانی در یورو در خاک وطن برای تونی کروس که پس از سه سال دوری به تیم ملی آلمان بازگشته بود، ناکام ماند. او که با 34 عنوان قهرمانی، از جمله شش قهرمانی در لیگ قهرمانان اروپا، یکی از پر افتخارترین بازیکنان تاریخ فوتبال به‌شمار می‌رود، با شکست تلخ 2-1 مقابل اسپانیا در مرحله یک چهارم نهایی یورو ۲۰۲۴، به دوران حرفه‌ای درخشان خود پایان داد.

کروس در مورد بازگشت خود به تیم ملی گفت: "29 سپتامبر 2023 تلفن من زنگ خورد. تماس‌گیرنده: یولیان ناگلزمان. درخواست: بازگشت به تیم ملی. اولین فکری که به ذهنم رسید این بود که: من دیوانه نیستم! اما اولین فکری که در قلبم خطور کرد این بود: بله! قلبم تصمیم گرفته بود."

ستاره سابق رئال مادرید در ادامه افزود: "اولین فکرم صبح امروز 6 جولای 2024 این بود که خوشحالم که این کار را انجام دادم. با وجود تمام غم و اندوه و پوچی که از زمان سوت پایان بازی دیروز در من وجود دارد. من همیشه در این تیم چیزی فراتر از آنچه در سال‌های اخیر نشان داده بود، می‌دیدم. اما هرگز انتظار نداشتم که در مدت زمان کوتاهی شانس واقعی برای قهرمانی داشته باشیم و دوباره با بهترین‌ها برابری کنیم! به همین دلیل به کاری که این تیم انجام داده بسیار افتخار می‌کنم! و کل آلمان هم باید به این تیم افتخار کند."

2050844

سپس یکی از بزرگترین فوتبالیست‌های تاریخ آلمان مستقیماً به هواداران خطاب کرد:

"از تک تک شما که این یورو خانگی را به یک رویداد خاص تبدیل کردید، تشکر می‌کنم. ما شما را دیدیم، تجربه کردیم و حس کردید! در سطح شخصی، می‌خواهم از گرمی و محبت فوق‌العاده‌ای که در طول چند هفته گذشته به من نشان دادید تشکر کنم. این حس بسیار خاصی بود."

در نهایت، ستاره خط میانی یک درخواست هم داشت:

"حالا که آلمان محبوب‌ترین فرزند خود را پس گرفته است: او را رها نکنید! مسیر این تیم ادامه دارد. و اگر حتی در دوران‌های سخت هم در کنار این تیم باشید، خیلی به آنها کمک خواهد کرد! چون می‌توانم این را به شما بگویم: این گروه از انسان‌های فوق‌العاده که دور هم جمع شده‌اند، همه‌چیز را برای موفقیت آلمان فدا می‌کنند! آلمان دوباره قدرت خود را به اثبات رساند!!!"

اما برنامه کروس برای آینده چیست؟

کروس می‌خواهد با همسرش جسیکا و فرزندانشان لئون، امیلی و فین وقت بگذراند.

او با لبخندی گفت: "می‌خواهم از وقتم با فرزندانم استفاده کنم. ترجیح می‌دهم رئیس انجمن اولیا و مربیان باشم تا اینکه یک سال دیگر فوتبال بازی کنم. به این کار علاقه دارم و مشتاقانه منتظرم که در اردوها شرکت کنم."

نظر شما