شناسهٔ خبر: 67549893 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: اکونیوز | لینک خبر

رییس انجمن داروسازان ایران عنوان کرد:

خلف وعده تأمین اجتماعی در پرداخت مطالبات داروخانه‌ها - اکونیوز

اقتصاد ایران: رییس انجمن داروسازان ایران، نسبت به عدم پرداخت مطالبات معوق داروخانه‌ها از سوی سازمان تأمین اجتماعی به رغم تأمین اعتبار، انتقاد کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری اقتصادایران ،   شهرام کلانتری خاندانی گفت: متأسفانه عمده مشکل داروخانه‌های بخش خصوصی با بیمه تأمین اجتماعی است که در روند پرداخت مطالبات معوق داروخانه‌ها بدعهدی می‌کند.

وی افزود: به رغم تأمین اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه برای پرداخت مطالبات مؤسسات و مراکز درمانی، اما می‌بینیم که سازمان تأمین اجتماعی؛ این پول را به جای اینکه به داروخانه‌های بخش خصوصی بدهد، عمدتاً در بخش دولتی و دانشگاهی هزینه کرده است.

کلانتری با اشاره به قول‌هایی که در ۲۰ روز گذشته مبنی بر پرداخت مطالبات داروخانه‌ها داده اند، گفت: اسناد آماده پرداخت است، ولی به بهانه‌های مختلف که برای ما هم مشخص نیست؛ مطالبات داروخانه‌های بخش خصوصی را نمی‌دهند.

رئیس انجمن داروسازان ایران تاکید کرد: سهم تأمین اجتماعی از یک صورت حساب حدود ۳۸ درصد است که وقتی پرداخت نمی‌شود، داروخانه‌ها را در تأمین نقدینگی برای خرید دارو دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: سازمان تأمین اجتماعی، مطالبات بهمن ۱۴۰۲ داروخانه‌ها را داده اما بخشی از دی و اسفند ۱۴۰۲ باقی مانده و سه ماه اول سال ۱۴۰۳ را هم نداده است.

کلانتری گفت: روند پرداخت مطالبات داروخانه‌ها از سوی سازمان بیمه سلامت ایران، قابل قبول است و تا پایان فروردین ۱۴۰۳ را با همه داروخانه‌ها تسویه کرده است.

نظر شما