شناسهٔ خبر: 67549817 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

یک کارشناس با مهر مطرح کرد؛

تحقق وعده حدادی دشوار است/ دوومیدانی با چالش‌های زیادی مواجه شد

مربی و کارشناس دوومیدانی با تاکید بر این که این رشته با توجه به چالش های پرتعدادی که پشت سرگذاشته به آرامش نیاز دارد گفت: تحقق وعده‌ای که رئیس جدید فدراسیون داده دشوار است.

صاحب‌خبر -

ایمان روغنی، مربی دوومیدانی در گفت وگو با خبرنگار مهر درخصوص انتخاب احسان حدادی به عنوان رئیس جدید این فدراسیون اظهار کرد: باید خدا را شکر کرد که بعد از مدت‌ها فدراسیون دوومیدانی هم رئیس خود را شناخت و از آن حالت بلاتکلیفی خارج شد. شرایط با روندی که ادامه داشت برای همه سخت شده بود. برگزاری خیلی از مسابقات یا به تعویق مواجه بود و یا کلاً برگزار نمی‌شد هر کسی هم اعتراضی داشت در نهایت این جواب را دریافت می‌کرد که چون ما سرپرست هستیم نمی‌توانیم و وقت نمی‌کنیم. کسی در فدراسیون پاسخگو نبود.

دوومیدانی نیازمند آرامش است

وی افزود: همه این شرایط باعث شد دوومیدانی روز به روز ضعیف‌تر شود. نتیجه این بلاتکلیفی هم در پایان این شد که در کل دوومیدانی ایران با ۲ نماینده در بازی‌های المپیک حضور خواهد داشت. ما باید حداق ۵ نماینده در این بازی‌ها داشتیم که متأسفانه محقق نشد. در مورد شخص حدادی هم اعتقاد دارم در این شرایط انتخاب او بهترین گزینه بود. او از قهرمانان دوومیدانی است و به آینده اولین رشته المپیک در ایران با حضور حدادی خوشبین هستم.

رکورددار سابق دوومیدانی در ادامه گفت: دوومیدانی این روزها بیشتر از هر چیز به آرامش احتیاج دارد. حدادی قطعاً با برنامه ریزی خوب می‌تواند این آرامش و ثبات را دوباره به این رشته برگرداند. برای موفقیت دوباره ورزش مادر برنامه زیاد است و باید یکی یکی آنها را مدیریت کرد. شک ندارم دوباره شاهد پیشرفت دوومیدانی و کسب مدال توسط دونده‌ها در بازی‌های آسیایی و در آخر در المپیک خواهیم بود.

تحقق وعده حدادی دشوار است/ دوومیدانی با چالش‌های زیادی مواجه شد

استعدادیابی برای حدادی مهم است

روغنی با اشاره به اهمیت استعدادیابی در رشته دوومیدانی عنوان کرد: یکی از طرح‌های اصلی که خود حدادی هم در صحبت‌هایش به آن اشاره داشت بحث استعدادیابی بود. این مسئله در چند سال گذشته اصلاً مورد توجه نبود و در دوره گذشته هم فقط در حد حرف بود. تمام قهرمانانی هم که در این چهار سال به نوعی در این رشته موفق ظاهر شدند اینطور بوده که با تلاش خود به این مرحله رسیدند و در حقیقت فدراسیون از طریق برنامه‌های استعدادیابی آنها را کشف نکرد. استعدادیابی برای حدادی بسیار مهم است و مدام به آن تاکید دارد و قطعاً اقداماتی هم که در نظر گرفته خروجی خوبی خواهد داشت.

او اضافه کرد: موضوع بعدی که هم دوومیدانی به آن نیاز دارد و هم جزو برنامه‌های اصلی حدادی است و باید هم باشد بحث جذب اسپانسر است. دوومیدانی برای اینکه بتوانند مجدداً در میادین بدرخشد و یا همین برنامه‌هایی چون استعدادیابی را اجرا کند نیازمند منابع مالی مناسب است. این منابع هم یا از طریق کمک‌های مالی مسئولان ورزش فراهم می‌شود و یا از طریق حامیان مالی شخصی مانند اسپانسرها؛ با شناختی که از حدادی دارم او به راحتی می‌تواند این کارها را انجام دهد.

کسب ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی دشوار است

روغنی در واکنش به قول احسان حدادی درخصوص کسب ۱۰ مدال در بازی‌های آسیایی گفت: کسب مدال در بازی‌های آسیایی آسان نیست و من هم دقیق نمی‌دانم منظور او کدام بازی‌هاست اگر منظور حدادی بازی‌های آسیایی ناگویا باشد چون زمان کمی محدود است تحقق این هدف دشوار خواهد بود. ولی این مورد را هم یادآور شوم که او از مدال آوران المپیک و جهان است بهتر از هر کسی دیگری مسیر رسیدن یک ورزشکار به مدال را می‌داند اگر قولی داده و یا حرفی زده است قطعاً شرایط را سنجیده و دیده که شدنی است قول آن را داده است.

تحقق وعده حدادی دشوار است/ دوومیدانی با چالش‌های زیادی مواجه شد

عضو سابق تیم ملی دوومیدانی درخصوص جذب مربی خارجی گفت: معتقدم دوومیدانی این روزها به دلیل حضور تعدد سرپرست‌ها دچار چالش شده است به همین خاطر فعلاً باید از حضور مربی خارجی و یا کسب مدال در المپیک صرف نظر کرد. در این وضعیت ما باید فکر کنیم که چگونه می‌توانیم نظم و آرامش را دوباره به این رشته برگردانیم. اردوهای تیم ملی در این مدت اصلاً نظم خوبی نداشته و یا کلاً برگزار نشده، مسابقات هم به همین شکل و خیلی موارد دیگر ابتدا باید برای این موارد چاره اندیشی کرد و سپس برای موفقیت در عرصه‌های مهم برنامه ریزی داشت.

نظر شما