شناسهٔ خبر: 67549687 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

تولید مبدل های فرکانسی مورد نیاز صنایع فولاد و مس

یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید مبدل های فرکانسی شده که دستگاهی الکترونیکی یا الکترومکانیکی است و جریان متناوب با یک نوع فرکانس را به فرکانسی دیگر تغییر می‌دهد. این محصول در صنایعی مثل فولاد و مس به کار می رود و برای درایو موتورهای سنکرون حدود 6.6 کیلو ولت استفاده می شود. یک شرکت دانش بنیان موفق به تولید مبدل های فرکانسی شده که دستگاهی الکترونیکی یا الکترومکانیکی است و جریان متناوب با یک نوع فرکانس را به فرکانسی دیگر تغییر می‌دهد. این محصول در صنایعی مثل فولاد و مس به کار می رود و برای درایو موتورهای سنکرون حدود 6.6 کیلو ولت استفاده می شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا؛ شرکت دانش بنیان راستین الکترونیک پویا (رپکو) در زمینه طراحی، مهندسی معکوس، ساخت، نصب و اجرا، تعمیر، سرویس و نگهداری و همچنین تامین قطعات و تجهیزات برق، الکترونیک، قدرت، کنترل، مخابرات، ابزار دقیق و اتوماسیون صنعتی فعالیت می‌کند.



محمد تقی رجبی، مدیر فروش شرکت دانش بنیان رپکو در توضیح زمینه فعالیت این شرکت گفت: در بخش طراحی، ساخت و اجرا یکی از تخصص‌ها و ماموریت‌های اصلی شرکت رپکو، انجام پروژه‌های صنعتی از مرحله مهندسی معکوس، طراحی تا اجرا به صورت EPC و کلید در دست است.

وی ادامه داد: در بخش مهندسی معکوس، از بدو تاسیس رپکو، یکی از ماموریت‌های اصلی شرکت، داخلی سازی و مهندسی معکوس بورد‌ها و تجهیزات پرکاربرد صنعتی به ویژه سیستم‌های الکترونیک قدرت بوده است. در این راستا، فرآیند کامل مهندسی معکوس شامل بررسی اولیه و شناسایی و الکترونیک قدرتی برای کاربرد‌های مختلف در صنایع مهم و کلیدی کشور همواره در دستور کار شرکت بوده است. در این راستا، فرآیند کامل مهندسی معکوس شامل بررسی اولیه و شناسایی و تامین قطعات، استخراج نقشه مدارات، شبیه سازی وتحلیل کارکرد آنها، طراحی و ساخت PCB و نهایتا مونتاژ و تست برد‌ها و تجهیزات توسط متخصصان این شرکت انجام می‌شود.

به گفته او این موفقیت‌ها باعث شده تا ضمن شکستن انحصار برخی شرکت‌های خارجی امکان بومی سازی تجهیزات مهم و خاص، پشتیبانی فنی تجهیزات توسط متخصصین داخلی، همچنین امکان ارتقا سیستم‌ها فراهم شود.

رجبی با بیان اینکه در بخش تعمیرات تخصصی و حرفه‌ای بر روی انواع بورد‌ها در دستور کار است، افزود: کارت‌ها و ماژول‌های الکترونیکی و کنترلی، دستگاه‌ها و تجهیزات صنعتی و آزمایشگاهی به ویژه تعمیر انواع تجهیزات الکترونیک قدرتی شامل اینورترها، کانورترها، رکتیفایرها، درایور‌های موتور‌های AC و AD سافت استارترها، شارژرها، منابع تغذیه، انواع مبدل‌های فرکانسی و همچنین تجهیزات اتوماسیون صنعتی و HMI برای صنایع مختلف کشور از دیگر خدماتی است که در حوزه تعمیرات از سوی شرکت رپکو ارائه می‌شود و مجموعه اقدامات موجب شده تا شرکت رپکو به عنوان یکی از بهترین شرکت‌های ارائه خدمات تعمیراتی در حوزه برق و الکترونیک شناخته شود.

وی، مبدل‌های فرکانسی و درایو‌های فرکانسی برای درایو‌های موتور‌های سنکرون مدیووم ولتاژ را محصول ارائه شده این شرکت در بیست و هفتمین نمایشگاه الکامپ دانست و گفت: شرکت رپکو تنها تولید کننده این مبدل‌های فرکانسی در ایران ما است و برای درایو موتور‌های سنکرون حدود ۶.۶ کیلو ولت استفاده می‌شود.

رجبی در خصوص کاربست این مبدل‌ها توضیح داد: این جنس از مبدل‌ها در صنایعی مثل فولاد و مس قابل استفاده است. نمونه‌های خارجی آن مثل مدیوم ولتاژ برند وگ (WEG) کشور برزیل است که ما از این طرح الگو گرفته ولی با طراحی و ساخت خودمان آن را بومی سازی کرده ایم.

مدیر فروش شرکت دانش بنیان رپکو ادامه داد: از دیگر محصولات پرفروش شرکت می‌توان به محصول سیستم کنترل رسوب دهنده‌های الکترواستاتیکی که اصطلاحا به آنها سیستم‌های الکتروفیلتر گفته می‌شود، اشاره کرد و در این راستا ما صفر تا ۱۰۰ تابلو‌های کنترل این سیستم‌های الکترو فیلتر‌ها را هم بومی سازی کردیم.

به گفته او به سبب تحریم‌هایی که وجود داشت، کشور‌های تولید کننده این الکترو فیلتر به ما خدمات ارائه نمی‌دادند از این رو ما از طریق مهندسی معکوس بومی سازی این محصولات را در دستور کار خود قرار دادیم و این سیستم‌ها را برای چندین شرکت سیمانی هم در ایران نصب کرده ایم.

رجبی همچنین خاطرنشان کرد: حدود ۳۸ محصول دیگر از انواع سیگنال ساز‌ها گرفته تا سامانه شبیه ساز سیگنال‌های موبایلی، دستگاه تست غیر مخرب بتن، سنگ و آسفالت و ... را در سامانه ساخت ایران به ثبت رسانده ایم.

وی در خصوص مزیت محصولات این شرکت نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی گفت: اولین و مهم‌ترین مزیت محصولات این شرکت، قیمت پایین‌تر در عین کیفیت برابر است و مشتریان می‌توانند این محصولات را دست کم یک چهارم قیمت برند‌های خارجی خریداری کنند. پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری از خریداران و ارائه خدمات پس از فروش ۲۴ ساعته مزیت دیگری بود که رجبی به آن اشاره کرد.

انتهای پیام/

نظر شما