شناسهٔ خبر: 67548724 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پایان حضور نظامی آلمان در نیجر

تهران- ایرنا- وزارت دفاع آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: به دنبال شکست مذاکرات برلین و نیامی در مورد تمدید توافقنامه استقرار نیروهای نظامی آلمان در پایگاه هوایی این کشور در نیجر، برلین به حضور نظامی خود در نیجر پایان خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا از تارنمای بارونز، در بیانیه وزارت دفاع آلمان آمده است: ارتش آلمان تا ۳۱ آگوست (۱۰ شهریور) مهلت دارد تا تمام نظامیان مستقر خود در این پایگاه هوایی را به کشور بازگرداند.

بر اساس بیانیه وزارت دفاع آلمان، با تخلیه این پایگاه هوایی، همکاری‌های نظامی آلمان و نیجر به پایان می‌رسد.

به نوشته تارنمای بارونز، آلمان و نیجر در اواخر ماه مه به یک توافق موقت دست یافتند که به ارتش آلمان اجازه می‌داد تا پایگاه هوایی خود در پایتخت نیجر را تا پایان ماه آگوست در اختیار داشته باشد اما مذاکرات دو کشور برای تمدید این توافقنامه به ویژه به این دلیل که نظامیان آلمانی دیگر از مصونیت از پیگرد قانونی در این کشور آفریقایی بهره‌مند نمی‌شدند، به نتیجه نرسید.

برلین در ماه‌های اخیر از پایگاه هوایی خود در نیامی به طور خاص برای بازگرداندن اتباع خود از کشورهای آفریقایی به آلمان استفاده می‌کرد.

به گزارش ایرنا، دولت نیجر پیش تر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که این کشور توافقنامه نظامی با آمریکا را لغو کرده است.

از سوی دیگر در پایان سال گذشته میلادی، دولت نیجر قراردادهای همکاری نظامی با فرانسه را نیز لغو و این کشور را مجبور به خروج نیروهای خود در تاریخ ۲۲ دسامبر سال گذشته از نیجر کرد.

نظر شما