شناسهٔ خبر: 67548439 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

ادارات استان مرکزی یکشنبه ساعت ۱۱ تعطیل می‌شوند

کامیار زادفر

یکشنبه ۱۷ تیرماه، ادارات استان مرکزی به دلیل آلودگی هوا و مدیریت مصرف انرژی از ساعت ۱۱ ظهر تعطیل می‌شوند.

صاحب‌خبر -

بر اساس اطلاعیه کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی، با توجه به هشدار سطح نارنجی شماره ۱۱ اداره کل هواشناسی استان در خصوص افزایش سرعت وزش باد و تقویت الگوی انتقال گرد و خاک به استان و کاهش دید افقی و کیفیت هوا، تشدید آلودگی هوا و افزایش شاخص آلودگی هوا در حد ناسالم برای تمامی گروه‌ها و همچنین ضرورت مدیریت مصرف انرژی، تصمیم کارگروه شرایط اضطرار آلودگی هوای استان مرکزی برای روز یکشنبه ۱۷ تیرماه به شرح ذیل اعلام شده است:

ادارات استان مرکزی به‌جز دستگاه‌های خدمات‌رسان و اداراتی که دارای نوبت کاری یا کشیک هستند از ساعت ۱۱ تعطیل اعلام می‌شود.

فعالیت کارمندان دستگاه‌های اجرایی که دارای سابقه قبلی و تأیید شده بیمارهای زمینه‌ای قلبی، تنفسی، ریوی و... هستند و همچنین کلیه مادران باردار شاغل به صورت دورکاری اعلام می‌شود و این کارکنان با هماهنگی مدیر مربوطه، مجاز به عدم حضور در محل کار هستند. درخواست می‌شود اصناف و مدیران بخش خصوصی نیز در این زمینه همکاری لازم را با کارکنان خود داشته باشند.

کلاس‌های کلیه مؤسسات و آموزشگاه‌ها شامل مراکز علمی آزاد، آموزشگاه‌های زبان، اعم از دولتی و غیردولتی و پایگاه‌های اوقات فراغت تابستانی، یکشنبه ۱۷ تیرماه تعطیل خواهد بود.

ضمن درخواست جهت کاهش تردد در فضای باز، نوشیدن مایعات و استفاده از ماسک، جهت کاهش اثرات گرد و خاک توصیه می‌شود.

متخصصان دانشگاه علوم پزشکی با استفاده از تجهیزات و آمبولانس در میادین پرتردد شهرها مستقر شوند و نسبت به خدمات‌رسانی به شهروندان اقدام کرده و توزیع ماسک در این میادین صورت پذیرد.

فعالیت تمامی معادن و کارگاه‌های عمرانی منشاء گرد و خاک تعطیل اعلام می‌شود و ادارات محیط زیست و صمت ملزم به نظارت بر این واحدها هستند.

هرگونه فعالیت ورزشی در فضاهای باز در سطح شهرها ممنوع است و اداره کل ورزش و جوانان ملزم است با اطلاع‌رسانی مناسب، تدابیر لازم را اتخاذ کند. تمامی مراکز درمانی و مراکز خدمات جامع سلامت نیز در آماده‌باش کامل قرار گیرند.

گفتنی است، کیفیت هوای شهر اراک در ساعت ۲۲ شنبه، با شاخص ۲۷۱ در وضعیت بنفش (بسیار ناسالم) قرار گرفت.

انتهای پیام

نظر شما