شناسهٔ خبر: 67548384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تبریک رئیس جمهور کوبا به پزشکیان؛ هاوانا خواستار تقویت همکاری با تهران است

تهران- ایرنا- میگل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا در پیامی انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران را تبریک گفت و خواهان تقویت پیوندهای دوستی و همکاری بین هاوانا و تهران شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش بامداد یکشنبه ایرنا، رئیس جمهور کوبا در پیامی در حساب کاربری خود در رسانه اجتماعی ایکس (توئیتر سابق)، نوشت: ما به پزشکیان به خاطر انتخاب او به عنوان رئیس جمهور ایران تبریک می‌گوئیم.

در ادامه پیام تبریک رئیس جمهور کوبا با تاکید بر اراده این کشور برای ادامه تقویت پیوندهای دوستی و همکاری میان هاوانا و تهران، آمده است: ما اطمینان داریم که مردم ایران همچنان به راه خود در مسیر صلح و سعادت ادامه خواهند داد.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز جمعه پانزدهم تیرماه با کسب اکثریت آرا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران از سوی ملت ایران انتخاب شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور مجموع آرای اخذ شده در شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای بود که توانست بر رقیب خود سعید جلیلی پیروز شود.

تاکنون بسیاری از رهبران جهان با ارسال پیام‌هایی پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفته‌اند.

نظر شما