شناسهٔ خبر: 67547543 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

گاریدو با مدیرعامل همکلام شد با خبرنگاران نه!

روزنامه جوان

عدم صدور مجوز گاریدو، پرسپولیس و هوادارانش را نگران کرده بود، اما سرانجام تمام مشکلات برای حضور مرد اسپانیایی در ایران مهیا شد تا اندکی از دغدغه‌های هوادار پرسپولیس در فصل مکاره نقل‌و‌انتقالات کاهش یابد. فصلی که بالا و پایین شدن‌های آن قبل از شروع رسمی‌اش برای سرخپوشان آغاز شده بود.

صاحب‌خبر -

جوان آنلاین: خوان کارلوس گاریدو وارد ایران شد و در نخستین دیدارش با درویش به دست گرفتن سکان هدایت پرسپولیس را افتخاری بزرگ خواند. 
عدم صدور مجوز گاریدو، پرسپولیس و هوادارانش را نگران کرده بود، اما سرانجام تمام مشکلات برای حضور مرد اسپانیایی در ایران مهیا شد تا اندکی از دغدغه‌های هوادار پرسپولیس در فصل مکاره نقل‌و‌انتقالات کاهش یابد. فصلی که بالا و پایین شدن‌های آن قبل از شروع رسمی‌اش برای سرخپوشان آغاز شده بود. بامداد روز گذشته بود که خوان کارلوس گاریدو و خاویر اولیوا بعد از کش‌وقوس‌های فراوان و حرف‌وحدیث‌های نگران‌کننده وارد ایران شدند تا خط بطلانی بکشند بر تمام شایعه‌هایی که در خصوص احتمام عدم صدور مجوز کار کردن او در ایران مطرح شده بود. البته نگرانی هواداران پرسپولیس بی‌مورد نبود؛ کمتر از یک هفته قبل اعضای شورای برون‌مرزی با وجود بررسی مجوز فعالیت خوان کارلوس گاریدو برای امضا کردن آن به جمع‌بندی لازم نرسیدند و قرار به بررسی‌های بیشتر در این زمینه شد. این در حالی بود که باشگاه پرسپولیس یک هفته قبل از گاریدو اسپانیایی به عنوان سرمربی جدید خود در لیگ بیست و چهارم رونمایی کرده بود و تردید شورای برون‌مرزی برای صدور مجوز فعالیت او در ایران نگرانی‌های زیادی برای پرسپولیس و هوادارانش در پی داشت، چراکه طبق قانون وزارت ورزش و جوانان، فعالیت هر شخص خارجی به عنوان ورزشکار و مربی نیاز به تأییدیه شورای برون‌مرزی دارد تا در صورت تأیید، کار‌های قانونی مرتبط با صدور ویزای کاری او انجام شود و تأکید شورای برون‌مرزی جهت بررسی بیشتر فرصت خوبی را برای شایعه‌سازان فراهم کرده بود، اما برخلاف تما‌م آنچه در خصوص احتمال کنار گذاشتن گاریدو به دلیل عدم صدور مجوز فعالیت او در ایران مطرح شده بود، سرمربی اسپانیایی پرسپولیس بامداد روز گذشته وارد ایران شد و اولین نشست خود را نیز در باشگاه با درویش برگزار کرد. 
هرچند انتظار می‌رفت بعد از حرف و حدیث‌های مطرح شده، گاریدو دقایقی هم با خبرنگارانی همکلام شود که ساعت‌ها اطراف باشگاه در انتظار صحبتی کوتاه با او به انتظار نشسته بودند، اما مرد اسپانیایی نیمکت پرسپولیس بدون هیچ گپ‌و‌گفتی با اصحاب رسانه باشگاه پرسپولس را ترک کرد. با وجود این گاریدو در نشستی که با مدیرعامل و همچنین حسین بادامکی، معاون باشگاه داشت، تأکید کرد که به دست گرفتن سکان هدایت تیم محبوبی، چون پرسپولیس برایش افتخاری بزرگ است: «من قبل از این یک‌بار زمانی که هدایت العین امارات را به عهده داشتم با استقلال بازی کرده و به واسه برگزاری آن بازی به ایران آمده بودم، اما در این مدت فرصت داشتم پرسپولیس، هوادارانش و همچنین جایگاه آن را بین مردم ایران و حتی آسیا بشناسم. برای من افتخار بزرگی است که سرمربی تیم محبوب و پرافتخاری، چون پرسپولیس باشم که هوادارانی خاص و منحصر به فرد دارد.»
سرمربی اسپانیایی پرسپولیس که به همراه خاویر اولیوا (دستیارش) وارد ایران شده، همچنین تأکید کرد که بی‌صبرانه در انتظار آغاز مسابقات است: «می‌دانم مردم ایران چقدر فوتبالی هستند و بی‌صبرانه منتظر حضور در مسابقات با پرسپولیس هستم. امیدوارم با هم در قالب همکاری و همراهی خوب، اتقافات خوب و جالبی را برای پرسپولیس و هوادارانش رقم بزنیم.»
در نخستین نشست کادر مدیریتی باشگاه با کادر فنی جدید پرسپولیس در خصوص تیم، بازیکنان و برنامه‌های تمرینی هم بحث و گفتگو شد، خصوصاً که مدیران پرسپولیس قبل از حضور سرمربی در ایران، تدارک اردویی برون‌مرزی را دیده و باب مذاکره با برخی مهره‌ها را جهت تمدید قرارداد باز کرده‌اند. موارد مهمی که گاریدو باید به صورت تیتروار هم که شده بود در جریان آن قرار گیرد تا بتواند از امروز رسماً کار خود را برای به دست گرفتن سکان هدایت پرسپولیس آغاز کند. شروعی که بی‌تردید با نگاهی به نفرات تیم آغاز می‌شود تا وضعیت پرسپولیس و همچنین نیاز‌های آن، دست مرد اسپانیایی بیاید. سرمربی که باید دید می‌تواند روز‌های خوبی را با مدافع عنوان قهرمانی تجربه کند یا نه.
سرمربی اسپانیایی پرسپولیس روز گذشته کلامی با خبرنگاران صحبت نکرد. شاید به این دلیل که ترجیح می‌دهد قبل از انجام هر مصاحبه‌ای به اوضاع و احوال تیمش مسلط شود، به‌خصوص که پرسپولیس مطمئناً فصل آینده با تغییرات گسترده‌ای مواجه خواهد. تصوری که تصمیم برخی مهره‌ها برای جدایی به وجود آورده و بی‌تردید گاریدو قصد ندارد قبل از آنکه زمام امور دستش بیاید، صحبتی کند که فرداروز به ضرر خودش و تیمش تمام شود. رفتاری که حرفه‌ای به نظر می‌رسد. ضمن اینکه او بی‌شک کار‌هایی به مراتب مهم‌تر دارد، حداقل تا زمانی که بتواند به شناخت کاملی از تیمش برسد و کم و کسری‌های آن را در فصل نقل و انتقالات جبران کند.

نظر شما