شناسهٔ خبر: 67547311 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کاردار سفارت ایران در انگلیس از حضور پرشور مردم در انتخابات قدردانی کرد

لندن- ایرنا- سرپرست و کاردار سفارت ایران در لندن از حضور پرشور ایرانیان مقیم انگلیس در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری قدردانی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شنبه شب ایرنا، علی متین‌فر در این پیام که یک نسخه آن در اختیار ایرنا قرار گرفت، نوشته است: خداوند متعال را سپاسگزارم که توفیق خدمت به ایران اسلامی و مردم وفادار آن به ویژه ایرانیان محترم و معزز مقیم بریتانیا را در چنین دوره سرنوشت‌سازی به اینجانب و همکاران صدیق و پرتلاشم در سفارت جمهوری اسلامی ایران در لندن عنایت کرد.

وی افزود: برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اسلامی ایران در مدتی حتی کمتر از مهلت قانونی پس از شهادت آیت الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور شهید، آن هم در دو مرحله طی یک هفته و در ۱۰ شعبه اخذ رای در ۶ شهر مختلف در شمال و جنوب و شرق و غرب بریتانیا، وظیفه‌ای بود که جز با لطف پروردگار و همکاری همه عوامل برگزاری انتخابات از هیات محترم اجرایی و نظارتی تا عوامل و عناصر شعب ده گانه، عوامل رسانه‌ای، پشتیبانی و حفاظتی و … ممکن نبود. همچنین باید خاطر نشان کرد که ستاد برگزاری انتخابات خارج کشور وزارت امور خارجه، ستاد انتخابات وزارت کشور و شورای محترم نگهبان قانون اساسی، نقش اصلی را در برگزاری این انتخابات در ایران و خارج از کشور بر عهده داشتند.

کاردار سفارت با بیان اینکه «انتخابات در جمهوری اسلامی ایران، متعلق به مردم است» افزود: در بریتانیا خیل وسیعی از هموطنان مقیم، داوطلبانه زحمات عظیمی را برای برگزاری انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران متقبل شدند که از آنان صمیمانه سپاسگزاری می‌کنم. ایرانیان با حضور پرشور در انتخابات نقش خود را در فرایند پیوسته تکاملی نظام مردمسالار دینی ایفا کردند.

متین‌فر ادامه داد: اما در این بخش، مخاطب اصلی من هموطنان گرانقدر مقیم بریتانیا هستند که در هر دو مرحله با حضور پرشور خود نقشی اساسی را در فرایند پیوسته تکاملی نظام مردمسالار دینی کشورشان ایفا کردند، مردمی که علیرغم همه کاستی‌ها و ناملایمات، استوار و سرفراز در کنار مردم عزیز و کشور تاریخی خود ایستادند و علیرغم دوری از آن خاک پر گهر، وفادارانه همه ناملایمتی‌ها را به جان خریدند و وفادارانه تعهد خود به آب و خاک خویش را به رخ جهانیان کشاندند.

وی تاکید کرد: افزایش حضور ۱۲ درصدی ایرانیان گرانقدر مقیم بریتانیا در دوره دوم نسبت به دور اول انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری و افزایش ۲۲ درصدی حضورشان نسبت به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰، فقط بخش کوچکی از حماسه عشق و دلدادگی هموطنان عزیز ما به سرزمین اجدادی‌ ما است.

کاردار سفارت ایران افزود: در طول برگزاری مرحله اول و دوم انتخابات چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، صحنه‌های بدیعی از این حضور قدرتمندانه و متعهدانه در شهرهای مختلف بریتانیا به ثبت رسید که زبان را گویای توصیف زیبایی و عظمت آنان نیست؛ پیر و جوان، زن و مرد در مشاغل و اصناف مختلف، از دور و نزدیک خود را به شعب اخذ رای رساندند تا سهم بزرگی از این حماسه را به خود اختصاص دهند. بار دیگر سجده شکر به جای می‌آورم و به وجود چنین هموطنانی در بریتانیا و اقصی نقاط جهان بر خود می‌بالم.

در پایان این پیام، آمده است: با خدای خود و با این مردم عزیز عهد می‌بندیم که در دولتی که به ریاست رئیس جمهور منتخب تشکیل می‌شود، خدمت رسانی به این مردم شریف و تلاش برای اعتلای نام ایران اسلامی‌ ما را سرلوحه و اولویت قطعی خود قرار دهیم؛ باشد که بتوانیم بخش کوچکی از لطف، بزرگی و مهربانی مردم عزیز و نجیب ایران را پاسخ دهیم و شرمنده آنان نشویم.

به گزارش ایرنا، مسعود پزشکیان روز جمعه پانزدهم تیرماه با کسب اکثریت آرا در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران به عنوان نهمین رئیس جمهور ایران از سوی ملت ایران انتخاب شد.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور مجموع آرای اخذ شده در شعب داخل و خارج از کشور ۳۰ میلیون و ۵۳۰ هزار و ۱۵۷ رای است که بر این اساس تعداد آرای مسعود پزشکیان ۱۶ میلیون و ۳۸۴ هزار و ۴۰۳ رای بود که توانست بر رقیب خود سعید جلیلی پیروز شود.

نظر شما