شناسهٔ خبر: 67546986 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

رییس مرکز پژوهش‌های عتبه حسینی:

برگزاری همایش‌های اربعینی در دانشگاه‌های ایران گامی مفید است

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین با رییس مرکز پژوهش‌های عتبه حسینی دیدار و گفتگو کرد و برگزاری همایش‌های اربعینی در دانشگاه‌های ایران را گامی مفید دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر، حجت الاسلام حمید احمدی رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین به همراه حجت الاسلام احمد سیاحی معاون فرهنگی این کمیته با عبدالامیر قرشی رئیس مرکز پژوهش‌های عتبه حسینی در محل این پژوهشگاه در کربلا دیدار کردند.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین بعثه مقام معظم رهبری در این دیدار از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های مرکز پژوهش‌ها، در فعالیت‌های پژوهشی و برگزاری همایش‌ها و نشست‌ها در دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی ایران و عراق تقدیر کردند و همچنین گزارشی از فعالیت‌ها و برنامه‌های سال جاری بویژه در موسم اربعین ارائه دادند و از دکتر قرشی برای شرکت در همایش دانشگاه‌های کرمان و دانشگاه علامه طباطبایی دعوت کردند.

وی با تاکید بر ضرورت همکاری در معرفی اربعین در غرب به ویژه اروپا، خواستار همکاری مرکز با کمیته در این امر شد.

قرشی با تشکر از اقدام‌های کمیته فرهنگی و آموزشی اربعین در حوزه مطالعات و پژوهش‌ها، از همکاری در اجرای اقدام‌ها و برنامه‌های مشترک استقبال نمود و برگزاری همایش ۲۲ و ۲۳ صفر در عتبه حسینی با حضور علما و اندیشمندان جهان از ادیان و مذاهب مختلف را در همین راستا دانست.

وی برگزاری همایش‌های اربعینی در دانشگاه‌های ایران را گامی مفید و ارزنده توصیف و از دعوت حضور در این نشست‌ها استقبال نمود.

لازم به یادآوری است عبدالامیر قرشی چهره علمی و معتمد و مورد احترام دانشگاهیان و علما در عراق و عضو شورای علمی ستاد فرهنگی اربعین (کمیته‌های فرهنگی ایران و عراق) است که مرکب از جمعی از شخصیت‌های علمی از کشورهای مختلف و مسئولیت سیاست‌گذاری مطالعات و پژوهش‌ها و نشست‌های علمی را در حوزه اربعین بر عهده دارد.

نظر شما