شناسهٔ خبر: 67546230 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: الف | لینک خبر

پیشنهاد یک اصلاح‌طلب برای حضور مخبر در دولت پزشکیان/ تبریک سران کشورها و نامزدهای انتخابات به رئیس‌جمهور منتخب

هر روز اخبار فراوانی در رسانه‌ها منتشر می‌شود که دنبال کردن آن‌ها ـ حتی برای آنانی که اهل مطالعه اخبار هستند ـ کار دشواری است. بسته خبری ـ تحلیلی الف، با رصد اخبار و رویدادهای مهم، همچنین تحلیل‌های صورت گرفته در این زمینه، مخاطبان خود را از مهم‌ترین وقایع روز آگاه می‌کند.

صاحب‌خبر -

تبریک سران کشورها و نامزدهای انتخابات به رئیس‌جمهور منتخب

کشور‌های مختلف در پی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری، پیام‌های تبریک را به ایران ارسال کردند.

شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین با ارسال پیامی به مسعود پزشکیان انتخاب وی را به عنوان رئیس جمهوری اسلامی ایران تبریک گفت.

وی با بیان اینکه مبادلات دوستانه بین ایران و چین از زمان برقراری روابط دیپلماتیک بیش از نیم قرن پیش، توسعه سالم و باثباتی را حفظ کرده است، افزود: تهران و پکن در مواجهه با شرایط پیچیده منطقه‌ای و بین‌المللی، همواره از یکدیگر حمایت و باهم همکاری کرده‌اند تا اعتماد متقابل راهبردی را به صورت مستمر تحکیم کنند.

او ادامه داد: دوطرف همچنین سطح مبادلات و همکاری‌ها را در زمینه‌های مختلفی ارتقا داده و ارتباطات و هماهنگ خوبی در امور منطقه‌ای و بین‌المللی داشته‌اند.

رئیس جمهوری چین تاکید کرد که این روند نه تنها به نفع مردم ایران و چین بوده، بلکه تاثیر زیادی بر صلح و ثبا منطقه‌ای و جهانی داشته است.

ملک سلمان پادشاه عربستان و محمد بن‌سلمان، ولی‌عهد این کشور در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفتند.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه در پیامی، پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست‌جمهوری تبریک گفت.

در پیام پوتین خطاب به پزشکیان که کاخ کرملین آن را منتشر کرده، آمده است: صمیمانه‌ترین تبریک‌های من را به مناسبت پیروزی‌تان در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران پذیرا باشید؛ روابط روسیه و ایران دوستانه و بر پایه حسن همجواری استوار است.

عبداللطیف جمال رشید، رئیس‌جمهور عراق طی پیامی موفقیت برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری را به ایران و انتخاب مسعود پزشکیان را به عنوان رئیس‌جمهور جدید به وی تبریک گفت و ضمن آرزوی موفقیت در منصب جدید، از تمایل کشورش برای تقویت روابط دو جانبه با ایران در راستای منافع دو کشور و دو ملت همسایه خبر داد.

بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه در پیامی به مناسبت ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان، نوشت: پیروزی در انتخابات که نشان از اعتماد مردم عزیز ایران به شما، رهبری و مردم دارد، تبریک می‌گویم. آرزوی موفقیت و توفیق برای شما در تمام اموری که امنیت، ثبات و قدرت ایران را حفظ می‌کند، دارم.

هیثم بن طارق آل سعید، پادشاه عمان انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان رئیس‌جمهور ایران را تبریک گفت.

امیر کویت در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم در ایران را به وی تبریک گفت.

آصف علی زرداری، رئیس‌جمهور پاکستان طی پیامی به مسعود پزشکیان برای پیروزی در انتخابات تبریک گفت. وی در ادامه با تاکید بر اینکه پاکستان و ایران دارای روابط برادرانه‌ای هستند، گفت: این روابط تحت ریاست‌جمهوری مسعود پزشکیان بیش از پیش تقویت خواهد شد.

شیخ تمیم بن حمد آل‌ثانی، امیر قطر با صدور پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دور انتخابات ریاست‌جمهوری ایران را به وی تبریک و تهنیت گفت.

همچنین دیگر نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری هم پیروزی پزشکیان هم در انتخابات ریاست‌جمهوری را به وی تبریک گفتند.

سعید جلیلی در پیام تبریک خود نوشت: به جناب آقای دکتر پزشکیان که موفق به جلب آراء اکثریت مردم شدند تبریک عرض میکنم و هم چون گذشته وظیفه خود را کمک به دولت مستقر برای عبور از مشکلات و رسیدن به نقطه مطلوب پیشرفت کشور می دانم.

محمدباقر قالیباف با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب خاطرنشان کرد: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می داند و  از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد و  وظیفه خود می داند با نظارت همدلانه و موثر به دولت کمک کند تا آسایش مردم و پیشرفت کشور محقق شود.

سید امیر حسین قاضی‌زاده هاشمی در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری را تبریک گفت و برای وی آرزوی موفقیت کرد.

همچنین علیرضا زاکانی انتخاب رئیس جمهور توسط مردم را تبریک گفت و در پیامی نوشت: برای کسب اعتماد اکثریت مردم بعنوان رئیس جمهور همه مردم ایران، آرزوی توفیق و موفقیت درخدمت به مردم را دارم.پس از پایان رقابت ها، همه تلاش ها باید در راستای خدمت به مردم باشد و با توجه به نقش قوه مجریه در این خصوص، بنده نیز وظیفه خود می دانم با همکاری همه جانبه، راه خدمت به مردم عزیز را هموار نمایم.اینک تمام برنامه‌هایم را که با پشتوانه جمع بزرگی از نخبگان نگاشته شده است را به رئیس جمهور منتخب تقدیم می‌کنم .

مصطفی پورمحمدی هم با تبریک انتخاب مسعود پزشکیان، خاطرنشان کرد: صادقانه امید دارم که فراتر از هرنگاهی، چنان که از شما سراغ داریم، با ایمان به اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و پیشرفت میهن عزیز، رضایت حق تعالی وسعادت ملت شریف ایران را اصل بی‌بدیل تمامی انتخاب ها، برنامه‌ها و تصمیم‌هایتان قرار دهید تا به لطف الهی، سختی ها را گره از گره بگشایید و برای مشکلات در هم‌ تنیده کشور، راه نجاتی شایسته بیابید.

******

آمادگی سپاه برای همکاری با رئیس‌جمهور منتخب

فرمانده کل سپاه با تبریک انتخاب مسعود پزشکیان به عنوان منتخب ملت ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی بر آمادگی همه جانبه برای تداوم و تقویت تعامل و همکاری سپاه با دولت تاکید کرد.

در پیام سرلشکر سلامی خطاب به مسعود پزشکیان آمده است: خدای بزرگ را شاکریم با هدایت قلب‌های آکنده از عشق به "اسلام" و سرافرازی "ایران عزیز" ، حضور شورانگیز و دشمن شکن مردم پای صندوق‌های رای در" انتخابات شکوهمند ۱۵ تیر ماه ۱۴۰۳" ، در لبیک رسا به ولی فقیه زمان و رهبر حکیم و عظیم الشأن انقلاب اسلامی (مدظله العالی ) بار دیگر اراده عظیم ایرانیان متجلی و موجبات شرمساری دشمنان انقلاب ، نظام و میهن اسلامی فراهم آمد و بویژه تلاش و برنامه ریزی شیطانی امپراتوری رسانه‌ای غربی صهیونیستی که بر طبل تحریم و عدم مشارکت مردم در انتخابات می‌کوبیدند به شکست قطعی انجامید.
با قدردانی از حضور پرشور و با نشاط آحاد مختلف ملت رشید و تاریخ ساز ایران در خلق این حماسه سیاسی و نیز همت و کوشش تمامی عوامل اجرایی  ، نهادهای نظارتی و نیروهای مسئول برقراری امنیت و آرامش انتخابات کشور در این رویداد بزرگ؛ انتخاب  جنابعالی در "چهاردهمین انتخابات ریاست جمهوری اسلامی" را صمیمانه تبریک و تهنیت عرض نموده و موفقیت و سربلندی آن برادر عالیقدر در بر عهده گرفتن این امانت خطیر را از خداوند متعال مسئلت دارم.

******

پیشنهاد ابطحی برای حضور مخبر در دولت پزشکیان

فعال سیاسی اصلاح‌طلب به رئیس‌جمهور منتخب پیشنهاد داد که «محمد مخبر» را به عنوان معاون اول در دولت نگه دارد.

محمدعلی ابطحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در شبکه اجتماعی ایکس خطاب به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب نوشت: «آقای مخبر بعد از شهید رئیسی موقرانه و متشخصانه و بی‌طرف کشور و انتخابات را اداره کرد. با تندروهای دولت مرز کشید. کاش پزشکیان در کنار وزرای جوان و نواندیش که امید جامعه هستند مخبر را به عنوان مجری قوی معاون اول نگه دارد تا با مسائل اجرایی که در گذشته بوده حفظ شود. خاتمی هم به همین استدلال دکتر حبیبی معاون اول هاشمی‌رفسنجانی را در همان پست نگه داشت».

******

شکست خط تحریم و سرشکستگی مدعیان تقلب

روزنامه کیهان نوشت: دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری دیروز در حالی در کشورمان برگزار شد که مقامات آمریکایی، انتخابات در جمهوری اسلامی را زیر سؤال برده و رسانه‌های وابسته، به همراه گروهک‌های مزدور به علاوه برخی بازداشتی‌های فتنه 1401 و برخی دست‌اندرکاران فتنه 88، خواستار تحریم انتخابات شده بودند.

مقام آمریکایی گفت: انتخابات جمهوری اسلامی، تغییر اساسی در جهت‌گیری رژیم ایجاد نمی‌کند.

به گزارش VOA، وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به دور دوم انتخابات ریاست‌جمهوری در ایران اعلام کرده بود: نتیجه نهائی هرچه باشد، متأسفانه دولت بایدن انتظار ندارد تغییر اساسی در جهتی که ایران می‌رود رخ دهد یا رژیم ایران به حقوق شهروندان بیشتر احترام بگذارد. یک سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا به خبرنگار بخش فارسی صدای آمریکا گفته بود: از نظر دولت بایدن، انتخابات در ایران آزاد و عادلانه نیست.

آبرام پیلی، قائم‌مقام نماینده ویژه وزارت امور خارجه آمریکا در امور ایران نیز پیش از این در شبکه «ایکس» نوشته بود: «در حالی که رژیم ایران برای انتخابات ریاست‌جمهوری خود آماده می‌شود، متأسفانه ایالات‌متحده به هیچ‌وجه انتظار ندارد انتخابات آزاد و عادلانه برگزار شود یا در مسیر ایران تغییری به وجود آید. البته که کاندیداها را شورای نگهبان دستچین کرده است، اما این را هم می‌دانیم که مردم ایران حتی به ابتدائی‌ترین آزادی‌ها که از ویژگی‌‌های ضروری هر دموکراسی‌ است، دسترسی ندارند.»

موضع سیاسی مقامات آمریکایی در حالی است که بالاترین نقض حقوق انسانی در لایه‌های گوناگون آن در آمریکا و برخی متحدانش در منطقه غرب آسیا انجام می‌شود.

انتخابات در حالی برگزار شد که گروهک‌های وابسته به آمریکا و اسرائیل و انگلیس از جمله ورشکستگان سلطنت‌طلب و تروریست‌های منافقین، خواستار تحریم انتخابات شده بودند. در همین حال، مهدی محمودیان، عضو حزب مشارکت و حزب اتحاد، دیروز خبر داده بود که مصطفی تاجزاده، عبدالله مؤمنی، محمد نجفی، علیرضا بهشتی شیرازی، رضا شهابی، رسول بداقی، بهزاد قربانیان‌نژاد، نرگس محمدی، فائزه هاشمی، ویدا ربانی، سپیده قلیان، گلرخ ایرایی و مریم یحیوی، انتخابات را تحریم کرده و شرکت نکرده‌اند.

در این میان و در حالی که مهدی کروبی دیروز رای داد، موسوی با جریان تحریم خارجی همراهی کرده و حاضر به مشارکت در انتخابات نشد. شیرین عبادی و نرگس محمدی دو تن از پادوهای اپوزیسیون هم که قبلا خوش‌خدمتی خود به آمریکا و غرب را ثابت کرده بودند، از جمله حامیان تحریم انتخابات بودند. 

از سوی دیگر شبکه صهیونیستی اینترنشنال در تحلیلی نوشت که همه نامزدها با رهبر جمهوری اسلامی نزدیک هستند و توقع تغییرات بنیادین از آنها نمی‌توان داشت. 

در این میان خاتمی و برخی گروه‌های عضو جبهه اصلاحات، در انتخابات مجلس گذشته، در بازی دشمنان افتادند و با عدم شرکت در انتخابات، پازل دشمنان را کامل کردند. آنها این‌بار در انتخابات شرکت کردند و با همین حضور، به خیانت بزرگ خویش در سال ۱۳۸۸ شهادت دادند. مشارکت، یعنی اعتماد به سلامت انتخابات در جمهوری اسلامی، و امانتداری نظام، و اعتراف به دروغ بودن ادعای تقلب. این رسوایی و سرشکستگی، هرگز کسانی را که 24/5 میلیون رای اکثریت مردم (بیش از ۱۱ میلیون رای فاصله با نفر دوم) را زیر پا گذاشتند، رها نخواهد کرد و آنها را در موقعیت معارضه با جمهوریت جایابی می‌کند. خاتمی در کنار ‌هاشمی و موسوی ۱۵ سال قبل با ادعای تقلب، موجب دودستگی و تبدیل حماسه حضور، به بهانه بدبینی و مشاجرات خیابانی شدند. دشمنانی که چشم دیدن حماسه حضور ملت ما را نداشتند، از فتنه و آشوبی که موسوی و خاتمی برپا کرده بودند، نهایت استفاده را برای تضعیف قدرت ملت ایران بردند و سپس، جرأت پیدا کردند که تحریم‌های فلج‌کننده را به اجرا بگذارند. در اهمیت خیانت مذکور باید به ادبیات مقامات آمریکایی اشاره کرد که تاکید کردند، برپایی آشوب در داخل ایران، مقدمه تحریم اقتصادی از سوی آمریکا بود.

باراک اوباما (رئیس‌جمهور آمریکا به هنگام وقوع فتنه سبز) بعد‌ها در کتاب خاطرات خود تصریح کرد: «اگر جنبش سبز [آشوب ۱۳۸۸] در ایران رخ نداده بود، دولت من تصمیم به اعمال تحریم‌‌های سخت نمی‌گرفت... تحریم‌های دوره بوش سمبلیک بود؛ تحریم‌‌های سخت را من اعمال کردم». 

همچنین رابرت گیتس، رئیس سازمان سیا، ۱۰ روز پس از آشوب فتنه‌گران در روز قدس و دادن شعار نه غزه نه لبنان به شبکه CNN گفته بود: «در حال حاضر به دلیل شکاف‌های عمیق در ایران، تحریم، اثرگذارتر از گذشته است. ما در حال حاضر شکاف‌های بی‌سابقه‌ای را در ایران شاهدیم».

روزنامه لس‌آنجلس‌تایمز هم ۲۸ مهر ۱۳۸۸ از زبان جان‌ هانا مقام آمریکایی نوشت: «مطمئناً پیامی که از گردهمایی فعالان اپوزیسیون ایران-که در میان آنها افراد نزدیک به رهبری جنبش سبز حضور داشتند- شنیدم، این بود که تحریم باید اعمال شود و باید هرچه شدید‌تر، به‌صورت شوک‌ وارد شود که فلج کند و نه به صورت واکسن».

۱۵ سال تحریم اقتصادی و فشار بر سفره مردم، ارمغان شوم کسانی است که ۱۵ سال قبل، نه فقط انتخابات، بلکه وجدان و اخلاق و شرافت و غیرت ملی را یکجا باختند.

پیروزی یا ناکامی نامزدها، سرنوشت معمول همه انتخابات‌هاست؛ اما وجدان و شرافت و غیرت ملی چهره‌های سیاسی، چیزی نیست که وقتی در مقابل عقده‌ها و هوسرانی‌های آنها پایمال شد، به راحتی قابل بازیابی و جبران باشد.

******

تغییر جهت نمودار مردم‌سالاری دینی 

روزنامه فرهیختگان نوشت:

۱- ماراتن نفس‌گیر انتخابات ریاست‌جمهوری 1403 به پایان رسید، پیروز نخست این انتخابات مردم ایران بودند که زیر بمباران تبلیغاتی سنگین ایران‌ستیزان در اینترنشنال و‌... به نقطه‌عطف مردم‌سالاری دینی رسیدند. کابوس انتخابات‌های زیر 50 درصدی به پایان رسید، انتخابات‌هایی که در سیر نزولی افتاده بودند و دائما مشارکت در آنها کمتر می‌شد. حالا بعد از 5 سال شیب مشارکت دوباره صعودی شده و نمودار مردم‌سالاری دینی در ایران تغییر جهت داده است. ما ایرانی‌ها فارغ از نتیجه صندوق به این پیروزی احتیاج داشتیم، ما می‌توانیم دوباره به مشارکت‌های 70 و 80 درصدی برگردیم، ما باید به مشارکت‌های 70 درصدی و 80 درصدی برگردیم.

۲- دوئل نفس‌گیر انتخابات در ایران با رقابتی میلیمتری به پایان رسید، از این به بعد یک رئیس‌جمهور و یک آلترناتیو نزدیک به هم داریم؛ رئیس‌جمهوری که باید بداند رئیس‌جمهور همه مردم است، رئیس‌جمهوری که خوب می‌داند یک آلترناتیو اجتماعی جدی بیخ گوشش دارد، آلترناتیوی که جدی است، پرشور است و سایه به سایه او را دنبال می‌کند. 

۳- مسعود پزشکیان پدیده این دوره رقابت‌های ریاست‌جمهوری بود، اما او فقط در حد پدیده نماند و انتخابات را برد؛ چیزی شبیه تیم ملی یونان در یورو 2004، تیمی که اول کسی رویش حساب باز نمی‌کرد اما با پیروزی برابر میزبان قهرمان شد. پزشکیان فرصت‌های مهمی پیش رو دارد، او می‌تواند شکاف‌های اجتماعی در ایران را کمینه کند، او می‌تواند از بدنه بزرگ کارشناسی کشور استفاده کند، او می‌تواند شکاف نخبه توده را کم کند، او می‌تواند شکاف‌های قومیتی را ترمیم کند، او می‌تواند در حکمرانی اینترنت طرح نو دراندازد و... اما همه اینها می‌تواند برای او تهدید هم باشد. او می‌تواند شکاف‌های اجتماعی را تشدید کند، می‌تواند به اسم کار کارشناسی دور جدید خالص‌سازی را کلید بزند، می‌تواند شکاف متن-پیرامون را تشدید کند، می‌تواند حکمرانی ملی در فضای مجازی را نابود کند، می‌تواند مساله قومیت‌ها را تبدیل به معضل کند و... اما اینها همه بستگی به مسعود پزشکیان دارد که بخواهد چگونه باشد. او اگر چون سیاق و سابقه‌اش در گفتمان انقلاب اسلامی بماند و بخواهد مثل یک انقلابی پنجاه‌وهفتی رفتار کند می‌تواند چالش‌ها را به فرصت تبدیل کند.

۴- مسعود پزشکیان حالا رئیس‌جمهور ایران است. همه باید به او کمک کنند، رسانه‌های انقلابی می‌توانند چشم بیدار جامعه و رصدگر دولت باشند، کار رسانه‌ها عبور از دولت نیست، بلکه مدد به دولت است به شرط انصاف رسانه‌ها و سعه‌صدر رئیس‌جمهور مسعود پزشکیان.

******

جزيیاتی درباره مراسم تحلیف و تنفیذ مسعود پزشکیان

یک نماینده مجلس درباره مراسم تحلیف و تنفیذ «مسعود پزشکیان» نهمین رئیس‌جمهور ایران گفت: «مجلس آمادگی دارد که بعد از مراسم تنفیذ، در اولین فرصتی که تیم رئیس‌جمهور منتخب آمادگی داشته باشد، مراسم تحلیف را برگزار کند.»

«علی‌کبر رنجبرزاده» نماینده مردم همدان در مجلس، با اشاره به پیروزی «مسعود پزشکیان» در انتخابات ریاست‌جمهوری و تبریک به او، گفت: «مجلس این آمادگی را دارد که بعد از مراسم تنفیذ، در اولین فرصتی که تیم رئیس‌جمهور منتخب آمادگی داشته باشد، مراسم تحلیف را برگزار کند.»

او گفت: «با وجود تعطیلی مجلس، در صورتی که تیم رئیس‌جمهور منتخب آمادگی داشته باشد، مجلس می‌تواند همین هفته مراسم تحلیف را برگزار کند؛ دعوت از میهمانان خارجی برای مراسم تحلیف با هماهنگی مجلس و دولت مستقر انجام خواهد شد.»

رنجبر‌زاده در پاسخ به این سوال که «مسعود پزشکیان هم‌اکنون نماینده مجلس است و آیا باید استعفا دهد»، گفت: «بله! آقای دکتر پزشکیان باید استعفای خود را تقدیم هیات رئیسه کند و نمایندگان مجلس نیز با استعفای ایشان موافقت کنند.»

این نماینده مجلس درباره زمان معرفی کابینه به مجلس نیز گفت: «زمان معرفی کابینه، بعد از مراسم تحلیف و با هماهنگی مجلس و دولت مشخص خواهد شد.»

همچنین علیرضا سلیمی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی، درباره زمان برگزاری مراسم تحلیف «مسعود پزشکیان» رئیس‌جمهور منتخب، اظهار کرد: «در مرحله اول و پیش از برگزاری هر مراسمی، باید منتظر ماند تا شورای نگهبان گزارش خود را درباره صحت انتخابات ریاست جمهوری اعلام کند.»

عضو هیات اجرایی مرکزی انتخابات ریاست جمهوری تصریح کرد: «با وجود آنکه تا ۳۱ تیر ماه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در حوزه‌های انتخابیه خود برای پیگیری امور مردم هستند، اما اگر زودتر از این موعد شرایط برگزاری مراسم تحلیف فراهم شود، مجلس مشکلی ندارد. مجلس آمادگی کامل برای برگزاری مراسم تحلیف دارد و هر وقت مقدمات کار فراهم شود، جلسه فوق‌العاده‌ای در این زمینه برگزار خواهیم کرد.»

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: «البته با توجه به اینکه برای مراسم تحلیف رئیس جمهور قاعدتاً مهمانان خارجی دعوت می‌شوند، این کار تا حدی زمان‌بر است. از طرف دیگر، مراسم تنفیذ هم مقدماتی دارد که باید انجام شود؛ به همین دلیل پیش‌بینی‌های فعلی حکایت از این دارد که مراسم تنفیذ و تحلیف رئیس‌جمهور نهم ایران، نیمه اول مرداد ماه برگزار شود.»

******

ورود وزیر ارشاد به ماجرای احضار الناز شاکردوست 

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره احضار الناز شاکردوست به دادسرا گفت: در جریان آن نیستیم، می‌گویم دوستان سینمایی پیگیری کنند.

گفتنی است، الناز شاکردوست به تازگی تصویری از احضاریه اش به دادسرای فرهنگ و رسانه تهران منتشر کرد که به او اخطار داده شده است. در پرونده او آمده به دلیل جریحه دار نمودن عفت عمومی به دادسرا احضار شده است

محمدمهدی اسماعیلی در گفت وگو با ایرنا در مورد تاثیر شهادت آیت‌الله رئیسی و طرح های باقی مانده در دولت سیزدهم اظهار داشت: بسترسازی برای اجرای اصلاحاتی که باید در زیرساخت‌های ساختاری و بحث تقنین در حوزه فرهنگ و ارشاد اسلامی اتفاق بیفتد بخش عمده‌اش انجام شده است.

وی افزود: این که بیش از یک سال از عمر دولت کوتاه شد، خیلی تاثیر نامطلوبی گذاشت بر این که شاهد اتمام این بحث‌ها نباشیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: با این حال، الحمدالله، بیش از ۹۰ درصد کارها طبق زمان‌بندی انجام شده و مرکب آماده‌ای داریم که راکب خوبی بیاید. 

 

******

پیشنهاد محسن رضایی به پزشکیان برای تشکیل «دولت اجماع ملی»

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پیامی به مسعود پزشکیان منتخب چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، تشکیل «دولت اجماع ملی» را پیشنهاد داد.

وی عنوان کرد: اعتماد ملت عزیز و فداکار ایران به جنابعالی به عنوان نهمین رئیس جمهور اسلامی ایران را به شما تبریک عرض می کنم. این انتخابات یکبار دیگر ثابت کرد که پیوند ملت و رهبری از یکطرف و تعهد و پایبندی آنها به دستاوردهای انقلاب از جمله مردمسالاری دینی، ناگسستنی و ابدی است و خدای متعال را از این جهت شکر می گوییم. به همین جهت، بنده با روحیه، اعتقاد و توانی که از شما به عنوان رزمنده دفاع مقدس و معتقد به مبانی انقلاب و ارزش های دینی- ملی می شناسم، پیشنهاد می دهم و امید دارم که جنابعالی یک «دولت اجماع ملی» حول محور همه ظرفیت ها، شایستگان و دلسوزان در جمهوری اسلامی پایه گذاری کنید تا به عنوان الگویی در دولت های بعدی ادامه یابد.

******

انتخابات در کمال امنیت، سلامت و رقابت جدی برگزار شد

وزیر کشور گفت: ملت دیدند انتخابات در سلامت کامل برگزار شد و امروز رقابت‌ها به رفاقت و همکاری برای دستیابی به پیشرفت کشور تبدیل می‌شود.

احمد وحیدی در ستاد انتخابات کشور در جمع خبرنگاران اظهار کرد: انتخابات ریاست جمهوری در کمال امنیت، سلامت، رقابت جدی و مشارکت بالغ بر ۳۰میلیون مردم به اتمام رسید و  آقای مسعود پزشکیان به عنوان رئیس جمهور، منتخب مردم شد. به آقای پزشکیان تبریک گفته و از آقای جلیلی و نامزدهای مرحله اول تشکر می کنم.

وحیدی افزود: امروز رقابت ها به رفاقت و همکاری برای دستیابی به پیشرفت کشور تبدیل می شود.

نظر شما