شناسهٔ خبر: 67546024 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایمنا | لینک خبر

مدیرکل انتقال خون استان همدان خبر داد

رشد ۸ درصدی اهدای خون در همدان

مدیرکل انتقال خون استان همدان گفت: رشد ۸ درصدی اهدای خون در سال جاری در استان همدان را شاهد هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان افشین محمدی امروز _شنبه شانزدهم تیر_ در جمع خبرنگاران با اشاره به اهدای ۱۲ هزار و ۸۸۰ واحد خون در سه ماهه ابتدای سال جاری در همدان اظهار کرد: این میزان اهدای خون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۸ درصد رشد داشته است.

وی افزود: ذخایر خونی در استان وضعیت مناسبی دارد و در سه ماه ابتدای سال جاری علاوه بر تأمین خون مراکز درمانی و بیمارستان‌های استان همدان، توانستیم سه هزار و ۸۰۰ واحد خون به استان‌های تهران و سیستان‌وبلوچستان ارسال کنیم.

مدیرکل انتقال خون استان همدان ادامه داد: هر زمانی که احساس کنیم در تأمین خون در گروه‌های خونی خاص ممکن است دچار مشکل شویم از بانک اطلاعاتی اهداکنندگان مستمر استفاده کرده و از آنها برای اهدای خون دعوت می‌کنیم.

محمدی اضافه کرد: با اشاره به فعال بودن دو پایگاه ثابت در شهرستان‌های ملایر و همدان؛ هفت تیم سیار نیز در شهرستان‌های نهاوند، تویسرکان، رزن و اسدآباد در طول هر ماه به‌صورت سیار و با رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی عمل خون‌گیری را انجام می‌دهند.

وی خاطرنشان کرد: در همدان و همچنین در کل کشور ۹۶ درصد از اهداکنندگان خون آقایان و تنها ۴ درصد را بانوان تشکیل می‌دهند که این نتیجه برخی باورهای غلط بانوان در این زمینه است.

نظر شما