شناسهٔ خبر: 67546004 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: سلام نو | لینک خبر

طالبان: کار زنان و تحصیل دختران مساله داخلی است

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان گفت: در سومین نشست دوحه درباره موضوعات کلیدی داخل افغانستان، از جمله حکومت فراگیر بحث نمی‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش سلام نو به نقل از ایرنا، سخنگوی حکومت سرپرست طالبان، هدف از شرکت هیات نمایندگان افغانستان در سومین نشست دوحه را تفاهم و تعامل بیشتر با جامعه‌جهانی دانست و گفت: در این نشست درباره موضوعات کلیدی داخل افغانستان، از جمله حکومت فراگیر بحث نمی‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدای افغان (آوا)، کنفرانس خبری ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی طالبان امروز (شنبه، ۹ تیر) به منظور ارائه گزارش از حضور هیات طالبان در سومین نشست دوحه با حضور خبرنگاران و مسوولان رسانه‌ها در مرکز اطلاعات و رسانه‌های حکومت سرپرست افغانستان در کابل برگزار شد.

مجاهد، در این نشست اظهار داشت: سفر نمایندگان حکومت سرپرست افغانستان به سومین نشست دوحه به منظور تعامل با همه طرف‌ها است و باید استفاده درست از این نشست صورت بگیرد.

وی تصریح کرد: جامعه جهانی نباید افغانستان را در شرایط سخت تنها بگذارد و کشورها باید به تکلیف خود در قبال این کشور که همان بازسازی و تقویت شرایط اقتصادی است، عمل کنند. افغانستان خانه مشترک همه شهروندان کشور است.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان هدف از شرکت هیات نمایندگان افغانستان را در سومین نشست دوحه تفاهم و تعامل بیشتر با جامعه جهانی و کشورها عنوان کرد و گفت: ما تعامل سازنده را با جامعه جهانی می خواهیم و برای بهبود شرایط کشور تلاش می کنیم.

به گفته مجاهد، در نشست دوحه درباره موضوعات کلیدی بحثی صورت نمی‌گیرد و تنها پیام‌های حکومت سرپرست به جامعه جهانی منتقل می‌شود.

مجاهد حضور نمایندگان طالبان را در نشست دوحه یک امتیاز از سوی جامعه جهانی ندانست و اضافه کرد: هیچ شخصیت حقیقی و حقوقی دیگر به جز نمایندگان ما به نمایندگی از افغانستان در این نشست شرکت نخواهد کرد.

وی ادامه داد: خواست ما در سومین نشست دوحه از سازمان ملل‌متحد، از بین بردن بعضی از محدودیت‌ها و سوء ظن‌ها در مورد وضعیت افغانستان است و موضوعات اقتصادی، تحریم‌های ظالمانه، دستاوردهای حکومت سرپرست و بازگو کردن واقعیت‌های داخل افغانستان از جمله موضوعاتی است که نمایندگان افغانستان در سومین نشست دوحه درباره آن صحبت خواهند کرد.

مجاهد گفت: نشست دوحه برای حل دائمی مشکلات افغانستان نیست و در این نشست ۶ نفر از وزارت خانه‌های مختلف حکومت سرپرست به نمایندگی از افغانستان شرکت خواهند کرد.

وی اظهار داشت: درباره موضوعات داخلی افغانستان مثل کار زنان، تحصیل دختران و حکومت فراگیر در سومین نشست دوحه بحثی نمی شود، بلکه درباره موضوعاتی صحبت خواهد شد که مرتبط با جامعه جهانی است.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان با اشاره به گزارش اخیر سازمان ملل متحد درباره افغانستان تصریح کرد: این گزارش براساس خواسته های برخی از کشورها بوده و در آن واقعیت های افغانستان مدنظر گرفته نشده است.

مجاهد با بیان اینکه افغانستان دارای ثبات است، افزود: افغانستان در بحران قرار ندارد و موضوعات سیاسی نیز تا حد ممکن حل شده‌اند.

وی افزود: طالبان روابط اقتصادی و سیاسی خوبی با کشورهای مختلف دارد و روابط دیپلماتیک افغانستان با بیش از ۳۶ کشور برقرار است.

سخنگوی حکومت سرپرست طالبان گفت: هیچ نوع اختلاف و کشمکشی میان مقامات حکومت سرپرست وجود ندارد و انتشار گزارش های برخی از رسانه‌ها مبنی بر وجود اختلاف میان مقامات طالبان را رد می کنیم.

سومین نشست دوحه دهم و یازدهم تیر با میزبانی سازمان ملل‌متحد در دوحه پایتخت قطر برگزار شد. نمایندگان ویژه کشورها در امور افغانستان در این نشست حضور داشتند.

نظر شما