شناسهٔ خبر: 67545965 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان تصریح شد:

راهبرد محرومیت زدایی فرهنگی تا آغاز به کار دولت جدید ادامه دارد

در نشست شورای معاونین و مدیران سازمان تصریح شد: رئیس سازمان سینمایی بر ادامه روند فعالیت های سازمان سینمایی تا استقرار دولت جدید بدون هر گونه تعلل و وقفه تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان سینمایی، نشست شورای معاونین سازمان با حضور رئیس سازمان سینمایی صبح امروز ( ۱۶تیرماه) در محل این سازمان برگزار شد.

محمد خزاعی در این نشست ضمن اشاره به حضور حماسی و پرشور ملت شریف ایران اسلامی در لبیک به ندای رهبر معظم انقلاب، تحقق انتخاباتی پرشکوه و امیدآفرین را تبریک گفت و افزود: در شکل‌گیری این حماسه همه اقشار و گروه های اجتماعی از جمله اصحاب فرهنگ و هنر نقش داشته‌اند و جا دارد از مشارکت گسترده جامعه سینمایی کشور با همه تنوع سلایق و نگاه‌های مختلف تشکر و قدردانی نمایم.

وی ادامه داد: دولت سیزدهم با افق تحول‌در سینما در زمینه های مختلف همانند: توسعه زیرساخت و فناوری نوین، ارتقاء و استانداردسازی تولیدات، رونق بخشی‌اجتماعی اقتصاد سینمای پس از پیامدهای کرونا و ناآرامی‌ها، توجه به ظرفیت‌های سینمایی استان‌ها، با رویکرد عدالت فرهنگی کارنامه درخشانی را رقم زد و دستاوردهای بسیاری در سه ساله اخیر به ثمر نشاند. امیدواریم دولت چهاردهم هم مانند دوره رئیس جمهور شهید، منشا تحول و کارآمدی و بروز و ظهور اتفاقاتی ارزشمند برای همه اهالی سینما و اصحاب فرهنگ و هنر باشد. 

نگاه ملی به راهبرد محرومیت زدایی فرهنگی و سینمایی 

وی افزود: اواخر هفته گذشته «سینما وحدت» تربت جام در منطقه مرزی شرق کشور بعد از سه دهه و نیز 5 سالن سینمایی در منطقه کم‌برخوردار حاشیه شهر مشهد به بهره‌برداری رسید .

خراعی ادامه داد: این اقدامات در راستای تحقق شعار عدالت فرهنگی صورت گرفت، گفتمانی جدی که دولت سیزدهم از ابتدا مطرح کرده بود.

به گفته وی سازمان سینمایی در ادامه مسیر نیز برای رفع محرومیت‌زدایی فرهنگی و سینمایی در مناطق مختلف کشور با همین رویکرد کار خود را ادامه می‌دهد و مطابق چشم‌انداز ترسیم شده و روند آماده سازی سینماها در شهرهای مختلف، آمار سالن‌های سینما به ۹۰۰ سالن تا ابتدای دولت چهاردهم خواهد رسید .

وی همچنین خبر داد: در آینده‌ای نزدیک تعدادی از سالن‌های سینما در استان سیستان و بلوچستان و استان هرمزگان افتتاح خواهد شد.

 رئیس سازمان سینمایی با بیان اینکه موضوع عدالت فرهنگی و توجه به مناطق محروم و کم‌برخوردار جزو راهبردها و دستور کار دولت سیزدهم بوده است و امیدواریم که دولت بعدی نیز این مسیر را با جدیت ادامه دهد.

لزوم ادامه جدی فعالیت تا آغاز دولت چهاردهم

وی در جمع شورای معاونین تاکید کرد: نباید هیچ تعللی در روند کار سازمان و موسسات سینمایی رخ دهد . این درحالی است که روند عادی کار ادامه داشته و امور مربوط به هنرمندان و فیلمسازان چه در سطح ستادی و چه در سطوح موسسات نباید متوقف شوند . 

وی تصریح کرد: تا آخرین ساعاتی که در سازمان سینمایی مستقر هستیم ضروری است تا پاسخگوی مراجعه‌کنندگان باشیم و تا جایی که مقدور است برای رفع مشکلات آنها بکوشیم چراکه این الگو و رویکرد دولت شهید آیت الله رئیسی است که شبانه‌روز، مجاهده و تلاش کرده و جان خود را در مسیر خدمت فدا کرده است. بنابراین، وظیفه ماست تا آخرین ساعات حضور در محل کار و تا زمان تحویل مسئولیت، نسبت به انجام وظیفه، قصور نکنیم .

 گفتنی است معاون توسعه و مدیریت منابع، معاون توسعه فناوری و مطالعات سینمایی، معاون نظارت و ارزشیابی و مدیران کل روابط عمومی، دفتر امور جشنواره‌ها و بین‌الملل و حراست نیز در این جلسه حضور داشتند.

انتهای پیام/

نظر شما