شناسهٔ خبر: 67545489 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

«طرز تهیه امیدواری» منتشر شد

ندا ولی‌پور

کتاب «طرز تهیه امیدواری» نوشته فیونا والپی با ترجمه فریبا بردبار منتشر شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، این کتاب در ۲۴۰ صفحه با شمارگان ۶۶۰ نسخه و قیمت ۲۱۰ هزار تومان در انتشارات ققنوس راهی بازار کتاب شده است.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: «حالا می‌دانم که زندگی‌هایمان متشکل از فصل‌های متغیر است. در تاریک‌ترین روزهای اواسط زمستان غم‌افزا باید هرکاری از دستمان برمی‌آید برای حفظ  ایمانمان انجام بدهیم، جسم و روحمان را تغذیه کنیم و شعله‌ای (ولو بسیار کوچک با باریک) را در ژرفای قلب‌هایمان روشن نگه داریم.

 شمع و چراغ‌های تزیینی روشن کنیم و با نوید تولدی دوباره ظلمتی را به عقب برانیم که ما را تهدید می‌کند؛ ... اگر بتوانیم به اندازه کافی دوام بیاوریم بهار باز می‌گردد و برگ‌هایی که در عمق شاخه‌های عریان وساقه‌های بی‌برگ و بار درخت مو پنهان است، با وعده‌ای محبت‌آمیز، در آفتاب گشورده می‌شود.»

در معرفی بیشتر این کتاب آمده است: فیونا والپی نویسنده نامداری است که کتاب­‌هایش به بیش از بیست زبان گوناگون ترجمه شده­‌اند. او در داستان­‌هایش که بیشتر درباره زنان قدرتمند هستند به ویژه از جنگ جهانی دوم الهام گرفته است. او در سال ٢٠٠٧ میلادی از انگلستان به فرانسه مهاجرت کرد و هفت سال در آنجا ماند. سپس به اسکاتلند بازگشت. کتاب «دریای خاطرات» او به فارسی ترجمه شده است. داستان «طرز تهیه امیدواری»، در فرانسه اتفاق می­‌افتد و عناصر فرهنگی و زبانی این منطقه به زیبایی در این اثر راه یافته‌­اند.

اِوی برای فرار از زندگی مشترکش که در حال متلاشی شدن است، کنار آمدن با غم مرگ نوزادش، فراموش کردن خاطراتش از لندن و به ویژه برای دور شدن از کریسمس به فرانسه می­ گریزد تا ایام کریسمس را به دور از جشن و هیاهو، در خانه ییلاقی دوست صمیمی­‌اش در یک روستا سپری کند. صداها، مناظر، حال و هوای جنوب فرانسه و دوستان جدیدش به او کمک می‌­کنند بر غم و غصه‌­هایش فائق آید، راهی برای امیدواری بیابد و زندگی را از سر بگیرد. فیونا والپی در این اثر  با تأکید بر حفظ روابط با خانواده و دوستان، می­‌کوشد راهی برای امید به زندگی را به خواننده نشان بدهد. او با توصیف آب و هوای زمستانی، مناظر، فرهنگ و غذاهای جنوب فرانسه تصویری زیبا را در ذهن خواننده ترسیم می­ کند.

انتهای پیام

نظر شما