شناسهٔ خبر: 67544458 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

خریداری سه هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری خریداری سه هزار و ۲۰۰ تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در چهارمحال و بختیاری

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با آغاز فصل خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان از ابتدای تیرماه تاکنون حدود سه هزارو ۲۰۰ تن از سوی چهار تا پنج مرکز خریداری شده است.

صاحب‌خبر -

یزدان یگانگی با اشاره به آغاز خرید گندم از شهرستان‌های لردگان، خانمیرزا و فلارد، اظهار داشت: این میزان خرید گندم نسبت به مدت مشابه پارسال، ۳۵ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی ازود: براساس پیش‌بینی‌های انجام شده امسال بیش از ۶۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان چهارمحال و بختیاری خریداری شود.

یگانگی با اشاره به فعال شدن سایر مراکز خرید گندم در مناطق مختلف استان همزمان با برداشت محصول، گفت: به کشاورزان توصیه می‌شود گندم خود را به مراکز معتبر و مورد تایید این اداره کل و تعاون روستایی تحویل دهند و از تحویل محصول به دلالان و سلف‌خران بپرهیزند.

وی اظهار داشت: همچنین تلاش می‌شود مطالبه‌های گندمکاران در کمترین زمان ممکن به کشاورزان پرداخت شود.

یگانگی با تاکید بر ضرورت توجه به کیفیت گندم و تحویل گندم با کیفیت، ادامه داد: تلاش می‌شود گندم‌هایی که دچار سن زدگی و یا افت بالایی هستند تحویل گرفته نشود.

بیشتر بخوانید

وی گفت: برای ارتقای کیفیت گندم رایزنی‌هایی با استان‌های خوزستان و فارس و همچنین تامین گندم وارداتی انجام شده است تا به این صورت سطح کیفیت آرد و نان در استان ارتقا یابد.

یگانگی بیان داشت: در سال زراعی جاری ۶۰ هزار هکتار (۴۰ هزار هکتار گندم دیم و ۲۰ هزار هکتار گندم آبی) از زمین‌های کشاورزی چهارمحال و بختیاری به زیر کشت گندم رفته است و پیش‌بینی می‌شود ۱۲۰ هزار تن محصول برداشت شود و از این میزان بیش از ۶۰ هزار تن از گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان از سوی اداره کل غله و خدمات بازرگانی و تعاون روستایی خریداری شود.

وی ادامه داد: ۲۵۰هزار هکتار معادل ۱۵ درصد زمین‌های چهارمحال و بختیاری به زیر کشت محصولات مختلف است.

نظر شما