شناسهٔ خبر: 67544417 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

عظیمی راد پس از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری مطرح کرد؛

دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم پاي کار حل مشکلات کشور

صاحب‌خبر -
دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم پاي کار حل مشکلات کشور
خبرگزاری آریا - سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به اهمیت همکاری دولت چهاردهم و مجلس دوازدهم برای حل مشکلات کشور، گفت: امیدواریم کابینه چهاردهم با نگاه به ظرفیت‌های مادی و انسانی داخلی، مشکلات کشور را برطرف کند.

احسان عظیمی راد ، ضمن تشکر از مردم شریف ایران برای حضور پای صندوق های رأی و مشارکت در رویداد بزرگ ملی انتخابات ریاست جمهوری، گفت: نامزدهای ریاست جمهوری در دور اول و دوم انتخابات کمک کردند تا فضای گفتگومحور شکل بگیرد و رویداد ملی انتخابات پرشور برگزار شود و در این بین نقش رسانه ها بسیار مهم و اثرگذار بوده است.
نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهادت آیت الله رئیسی، شوکی برای همه کشور و امور اجرایی آن بود، اظهار داشت: دولت سیزدهم با محوریت معاون اول کار خود را تا به امروز پیش برد اما حضور رئیس جمهور در مسند ریاست جمهوری بسیار مهم است.
وی افزود: در این مدت بخشی از اقدامات کشور به دلیل فقدان رئیس جمهور به تأخیر افتاد که امروز با مشخص شدن رئیس دولت چهاردهم باید هرچه سریع تر مراسم های قانونی برگزار شود تا ایشان بر مسند ریاست جمهوری بنشیند و کار خود را آغاز کند و این توقع مردم و مجلس است.
عظیمی راد در ادامه با بیان اینکه بر اساس اصول مختلف قانون اساسی، قوای مجریه و مقننه به صورت مستقل فعالیت می کنند اما در کنار آن فعالیت های در هم تنیده ای هم دارند، عنوان کرد: مجلس ریل حرکت دولت را پایه ریزی می کند و دولت نیز موظف به اجرای قوانین است. امروز نواقصی در کشور وجود دارد که دو قوه می توانند با همکاری یکدیگر آن را برطرف کنند.
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در پایان با ابراز امیدواری از اینکه کابینه پیشنهادی رئیس دولت چهاردهم از افرادی تشکیل شود که نظر نمایندگان را جلب کند، خاطرنشان کرد: امید داریم کابینه چهاردهم بتواند با نگاهی گام بردارد که مشکلات کشور با استفاده از ظرفیت های مادی و انسانی داخلی از جمله بهره مندی از نخبگان و جوانان برطرف شود./
پایان پیام

نظر شما