شناسهٔ خبر: 67544362 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

روایت پالتیکو از دلیل ضعف بایدن در مناظره

ایسنا

منابع مطلع در گفت‌وگو با رسانه آمریکایی به برخی علل عملکرد ضعیف بایدن در اولین مناظره انتخاباتی اشاره کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  بولتن نیوز به نقل از ایسنا، منابع مطلع گفتند که «جو بایدن» رئیس‌جمهور و نامزد حزب دموکرات آمریکا برای انتخابات ریاست‌جمهوری پیش روی این کشور، ۲ روز پیش از عملکرد ضعیف خود در مناظره انتخاباتی با «دونالد ترامپ» به دلیل سرماخوردگی شدید و خستگی به سختی قادر به صحبت کردن بود.

روز جمعه(دیروز) بایدن در گفت‌وگویی با شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفته بود که او بیمار بوده و در طول مناظره حالش بسیار بد بوده است.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد: نشریه پالتیکو روز جمعه در گزارشی با نقل قول از پنج منبع مطلع مطرح کرد که بایدن ۲۵ ژوئن با سرماخوردگی از خواب بیدار شد و با کارمندانش تمرین کوتاهی برای مناظره داشت، بعد تمام روز را استراحت کرد. جواب آزمایش کووید-۱۹ او منفی شده بود.

در گزارش پالتیکو آمده است که روز بعد، دستیاران او تلاش کردند به مناظره برسند و آمادگی برای آن تا صبح پنج‌شنبه ادامه داشت.

منابع مطلع به پالتیکو گفتند: برخی دستیاران ریاست‌جمهوری معتقدند که افزایش تمرین‌ها بایدن را خسته‌تر کرد.

بایدن در اولین مناظره با ترامپ، نامزد حزب جمهوری‌خواه آمریکا در پنج‌شنبه گذشته، گیج و سردرگم بود که نگرانی‌ها درباره توان شناختی او در ۸۱ سالگی را شدت بخشید.

عملکرد ضعیف او در این مناظره باعث شده است برخی سیاستمداران دموکرات، اهداکنندگان کمک‌های مالی و دیگر حامیان خواستار کناره‌گیری او از رقابت‌های انتخاباتی شوند.

انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا قرار است در ماه نوامبر برگزار شود.

ترامپ و بایدن در ۱۰ سپتامبر در مناظره دیگری شرکت خواهند کرد.

نظر شما