شناسهٔ خبر: 67544140 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گزيده اي از اخبار روزانه آموزش و پرورش در رسانه ها/ شانزدهم تیر ماه 1403

صاحب‌خبر -

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، روزانه در آموزش و پرورش، از کلاس‌های درس و مدارس تا ستاد، رخدادهای بسیار زیبا، معلمانه و در یک جمله رخدادهای خوب در حال وقوع است. وزارت آموزش و پرورش، روایتگر این اقدامات زیبا است.

حرکت بزرگ مردم، کاری درخشان و فراموش نشدنی

حضرت آیت‌‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی به مناسبت برگزاری چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری، ضمن تبریک به ملت ایران و رئیس جمهور منتخب و همه فعالان این صحنه حساس، همگان را به همراهی و نیک‌اندیشی برای پیشرفت و عزت روزافزون کشور توصیه و تاکید کردند: شایسته است رفتارهای رقابتی انتخابات به هنجارهای رفاقتی تبدیل شود و همه برای آبادانی مادی و معنوی کشور تلاش کنند.

رهبر انقلاب اسلامی همچنین جناب آقای دکتر پزشکیان رئیس جمهور منتخب را به توکل به خداوند رحمان و چشم دوختن به افق‌های بلند و ادامه راه شهید رئیسی در بهره‌گیری از ظرفیت‌های فراوان کشور بویژه جوانان انقلابی و مومن توصیه کردند.

تصویب اولین سند رسمی جمهوری اسلامی ایران در اوان کودکی

صحرایی با اعلام خبر تصویب آیین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی در هیئت دولت، گفت: این آیین‌نامه به عنوان اولین سند رسمی جمهوری اسلامی ایران در اوان کودکی، زمینۀ انجام مطلوب وظایف سازمان تعلیم و تربیت کودک را فراهم خواهد کرد.

وی افزود: اوان کودکی به حدی مهم است که امروزه یکی از شاخص‌های توسعه‌یافتگی و تعالی جوامع، میزان اهمیت این دوره در نگاه حاکمیت‌هاست.

 اعلام نتایج آزمون آموزگاری به زودی

وزیر آموزش و پرورش گفت: نتایج آزمون آموزگاری آماده است و به زودی اعلام می‌شود و در چند روز آینده هم مصاحبه‌ نیروهای کیفیت بخشی آغاز خواهد شد.

وی افزود: دولت شهید جمهور از لحاظ کمی و کیفی در جذب نیروی انسانی کار بی‌سابقه ای انجام داد.

آغاز انتشار نمرات امتحانات نهایی از امروز

نمرات امتحانات نهایی دانش‌آموزان پایه دوازدهم از امروز بر روی سایت آموزش و پرورش قابل مشاهده است. نمرات امتحانات نهایی پایه دوازدهم از امروز شنبه ۱۶ تیرماه به روی سامانه my.medu.ir قابل مشاهده خواهد بود.

طبق آخرین اخبار و باتوجه به اینکه فرایند تصحیح اوراق به صورت کامل به پایان نرسیده، درحال حاضر فعلا نمرات دروس تصحیح شده بارگذاری خواهد شد و به مرور نمرات تکمیل خواهند شد.

خیرین مدرسه‌ساز نمونه موفق حضور مردم در عرصه‌های اداره کشور

سرپرست ریاست جمهوری حضور خیرین مدرسه‌ساز را نمونه بارز و موفق حضور مردم در عرصه‌های اداره کشور برشمرد و گفت: نهضت بزرگ خیرین مدرسه‌ساز بسیار افتخارآمیز است و بسیاری از مدیران و انسان‌های موفق در کشور خود را مدیون خیرین مدرسه‌ساز و تحصیل در این مدارس می‌دانند.

اعزام دانش‌آموزان نخبه به 9 المپیاد‌ جهانی از 17 تیر تا 11 شهریور

رئیس باشگاه دانش‌پژوهان جوان ‌زمان اعزام‌ هر کدام از تیم‌های المپیاد دانش‌آموزی ایران به مسابقات جهانی را اعلام کرد. وي اظهار کرد: ‌اعزام دانش‌آموزان نخبه به المپیادهای جهانی امسال از اواخر تیر آغاز و تا اواخر شهریور ادامه خواهد داشت. اعزام به المپیاد جهانی زیست تقریبا ۱۷ تیر به قزاقستان خواهد بود. المپیاد جهانی ریاضی بعد از مسابقات بین‌المللی در چین، در کشور انگلستان برگزار خواهد شد.

افزایش ۶۰ درصدی استحکام‌بخشی مدارس فرسوده

معاون فنی و نظارت سازمان نوسازی و تجهیز مدارس با بیان اینکه میزان مدارس مستحکم از حدود ۱۹ درصد به وي با بیان اینکه رئیس‌جمهور آینده باید توجه ویژه‌ای به نظام آموزشی داشته باشد، گفت: برنامه هفتم توسعه نیازمندی‌های مربوط به حوزه ساخت، توسعه و تجهیز مدارس کشور را پیش بینی کرده و ریل گذاری‌های خوبی در این بخش اتفاق افتاده است.

امکان بهره‌مندی دانش‌آموزان از مصوبه «تک ماده» برای ۴ درس «نهایی»

نتایج امتحانات نهایی دانش‌آموزان احتمالا (۱۶ تیرماه) اعلام می‌شود این در حالیست که طبق مصوبه جدید شورای عالی آموزش و پرورش، چنانچه آخرین نمره دانش‌آموزی در ۴ عنوان درس «نهایی» از مجموع دروس پایه‌های دهم، یازدهم و دوازدهم، حداقل ۷ و معدل کل آن نیز بیش از ۱۰ باشد (حدنصاب قبولی را در ۴ عنوان درسی نهایی کسب نکرده باشد) می‌تواند با استفاده از «تبصره» و یا همان «تک ماده»، قبول و فارغ‌التحصیل شود.

زمان دریافت کارت آزمون سراسری اعلام شد

کارت‌های‌ شرکت در آزمون‌ همه داوطلبان به‌همراه راهنمای شرکت در آزمون از روز یکشنبه به‌تاریخ ۱۷ تا روز چهارشنبه به ‌تاریخ ۲۰ تیر در سامانه جامع آزمون سراسری (مندرج در درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور) برای مشاهده و پرینت فعال خواهد شد.

برگزاری آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش خبر داد آزمون انتخاب مدرسان آموزش خانواده در تابستان ۱۴۰۳ به‌صورت استانی و در همه استان‌ها برگزار می‌شود.

وي با بیان اینکه کسانی که موفق به اخذ گواهینامه مدرسی شوند به‌عنوان مدرس در دوره‌های آموزش خانواده حضور پیدا می‌کنند ادامه داد: «زمان برگزاری آزمون در استان‌های مختلف، متفاوت است و متقاضیان برای هر استان باید به اداره انجمن اولیا و مربیان همان استان مراجعه کنند. پس از موفقیت در آزمون و مصاحبه، افراد دارای گواهینامه مدرسی برای مدت زمانی موقت ‌از انجمن اولیا و مربیان آموزش‌وپرورش می‌شوند و تدریس یک یا تعدادی از موضوعات تخصصی خانواده در جهت آموزش والدین دانش‌آموزان را برعهده می‌گیرند.

نظر شما