شناسهٔ خبر: 67543693 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

رزمایش نظامی «طوفان ویرانگر» یمن + عکس و فیلم

تهران- ایرنا- یگان‌های نظامی مختلف یمن امروز (شنبه) رزمایش پیچیده «طوفان ویرانگر» را که شبیه‌سازی حمله به اردوگاه‌های دشمن صهیونیستی و انگلیسی است، برگزار کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه المیادین، رزمایش نظامی طوفان ویرانگر یمن با حضور سرتیپ «محمد عبدالکریم الغماری» رئیس ستاد مشترک ارتش، سرتیپ «عبداللطیف المهدی» فرمانده منطقه چهارم نظامی، «محمد البخیتی» استاندار ذمار و تعدادی از مسئولان نظامی وزارت دفاع و سرشناسان یمن برگزار شد.

در این رزمایش که در منطقه چهارم نظامی برگزار شد، واحدهای نظامی مختلف اعم از واحدهای توپخانه‌ای، تک‌تیراندازان، پیاده نظام، زرهی و ضد زره شرکت داشتند.

رزمایش نظامی «طوفان ویرانگر» یمن + عکس و فیلم

این رزمایش با حمله به اردوگاه‌های فرضی دشمن صهیونیستی و انگلیسی آغاز شد و طی آن سطح عالی آموزش و هماهنگی بین نیروهای یمن، تاکتیک‌های رزمی، سطح انعطاف و عملکرد رزمی نیروها به نمایش گذاشته شد.

رزمایش نظامی «طوفان ویرانگر» یمن + عکس و فیلم

مرحله اول شامل حمله پهپادها به اردوگاه‌های صهیونیستی و انگلیسی با گلوله‌های ۱۲۰ میلی‌متری، هدف قرار دادن خودروهای نظامی دشمن در داخل و خارج اردوگاه و انهدام آن و سامانه‌های کنترل و رصد بود.

همزمان اتاق‌های فرماندهی دشمن و کشتار فرماندهان آن نیز هدف قرار گرفت.

رزمایش نظامی «طوفان ویرانگر» یمن + عکس و فیلم

مرحله دوم شامل حمله یگان توپخانه‌ای به اتاق فرماندهی، کنترل نیروی توپخانه‌ای دشمن و از کار انداختن آن و همزمان هدف قرار دادن آشیانه توپخانه‌ دشمن بود.

در مرحله سوم یگان‌های تک‌تیراندازان دوربین‌های کنترل و نظارت بالای ساختمان‌ها را هدف قرار دادند و همزمان حمله به اردوگاه دشمن فرضی با هماهنگی نیروهای مهاجم ادامه داشت.

رزمایش نظامی «طوفان ویرانگر» یمن + عکس و فیلم

در مرحله چهارم نیز یک گروه از نیروی ضد زره با بیرون آمدن از تونل‌های مخفی زیر زمینی به اهداف دشمن حمله برد و نیروهای مستقر در ساختمان‌ها و خودروهای باقی مانده در داخل و خارج اردوگاه را هدف قرار داد.

پس از نابودی همه اهداف در ساختمان و دیوار اردوگاه صهیونیستی و انهدام خودروهای زرهی و سلاح‌های آن، مرحله پنجم یعنی پاکسازی اردوگاه و کنترل کامل آن با استفاده از نیروهای پیاده‌نظامی و خودروهای نظامی انجام شد. در ای مرحله یک گروه از نیروهای پیاده با خودروهای زرهی جهت کنترل کامل بر اردوگاه اعزام و این طرح هجومی با موفقیت و در زمان مشخص انجام شد.

نظر شما