شناسهٔ خبر: 67543658 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایکنا | لینک خبر

وزیر کشور در نشست خبری:

انتخابات در امنیت، سلامت و رقابت کامل برگزار شد

احمد وحیدی با تأکید بر اینکه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری، یک انتخابات نمونه بود، تصریح کرد: این انتخابات در سطح بسیار عالی از امنیت، سلامت، رقابت جدی و مشارکت بالغ بر ۳۰ میلیونی مردم برگزار شد.

صاحب‌خبر -

احمد وحیدی، وزیر کشور

به گزارش خبرنگار ایکنا، احمد وحیدی، وزیر کشور در نشست خبری مرحله دوم چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری که صبح امروز، شنبه 16 تیرماه در سالن اجتماعات وزارت کشور برگزار شد، ضمن تشکر و قدردانی از همراهی دستگاه‌ها و نهادها برای برگزاری انتخابات در تراز جمهوری اسلامی ایران، گفت: از شورای نگهبان، شورای مرکزی نظارت بر انتخابات، استانداران، دهیاران، پرسنل خدوم کشور که کار بزرگی را در این چند ماه انجام دادند، تشکر می‌کنم.

وزیر کشور با تأکید بر اینکه انتخابات ریاست جمهوری در کمال امنیت، سلامت، رقابت جدی و مشارکت بالغ بر ۳۰ میلیونی مردم به اتمام رسید، بیان کرد: آقای مسعود پزشکیان به عنوان رئیس‌جمهور منتخب مردم انتخاب شد. به ایشان تبریک می‌گویم و از آقای سعید جلیلی و سایر نامزدهای مرحله اول انتخابات نیز تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: طی ماه‌های اخیر شاهد برگزاری انتخابات خبرگان، انتخابات دو مرحله‌ای دوازدهین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات دو مرحله چهاردهمین دوره ریاست جمهوری بودیم که مقدمات انتخابات ریاست جمهوری در نزدیک به 4 ماه به صورت کار فشرده انجام شد.

وزیر کشور با تشکر از رهبر معظم انقلاب، سرپرست ریاست جمهوری،  مراجع تقلید، خانواده شهدا به ویژه شهید رئیسی، گفت: از وزارت امور خارجه و سفرا که مسئولیت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را در خارج از کشور عهده‌دار بود، قدردانی می‌کنم.

وحیدی افزود: همچنین از دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی، صدا و سیما و سایر اصحاب رسانه برای انعکاس مطلوب، مناسب و لحظه به لحظه اخبار انتخابات، از وزارت ارتباطات که ارتباطات امن و پایداری را در فرایند اخذ رأی‌گیری به وجود آورد، که از دستاوردهای دولت رئیسی بود، از وزارت دفاع در تأمین زیرساخت‌ها، از فرماندهی نیروی انتظامی برای برگزاری امنیت انتخابات به نحو احسن، سپاه و بسیج سرافراز، از وزارت اطلاعات که با توطئه‌های دشمنان در ناامن‌سازی فضا مقابله کرده است، از سازمان برنامه و بودجه و تمام دستگاه‌های کشور، وزارت نیرو، قوه قضائیه که مراقب اخلال اخلال‌گران بودند، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که با وزارت کشور همکاری و تعامل داشتند، تشکر و قدردانی می‌کنم. 

وی با تأکید بر اینکه دور دوم انتخابات ریاست جمهوری یک انتخابات نمونه بود به طوری که در فاصله بسیار کم این انتخابات متعدد را برقرار کردیم، تصریح کرد: این انتخابات در یک سطح بسیار عالی از امنیت، سلامت و رقابت جدی برگزار شد که این نیز میراث شهید رئیسی بود. دولت ایشان دولت صادق‌الوعد و خودشان هم صادق‌الوعد بود و ما هم از ایشان یاد گرفتیم که در چارچوب مولفه‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب، انتخاباتی خوب و سالم برگزار کنیم. 

وزیر کشور اظهار کرد: به رغم اینکه حرف‌های ناصوابی گفته شد و تحلیل‌های نادرستی درباره حضور مردم در انتخابات، بیان شد و عده‌ای سعی کردند نشان دهند انتخابات در جمهوری اسلامی دچار خدشه شده اما برگزاری مرحله دوم انتخابات، مهر باطل بر پیشانی آنها بود و ملت عزیز دیدند که انتخابات در کمال سلامت برگزار شد. 

وحیدی ادامه داد: در حال حاضر و پس از مشخص شدن رئیس‌جمهور منتخب، وارد دوران جدیدی شدیم. طبیعتا همه آنچه پیش از انتخابات بود، امروز به رفاقت، همراهی و تلاش مجدانه برای پیشرفت کشور عزیز و دست یافتن به افق‌های پیشرفت و تعالی کشور تبدیل می‌شود.

وزیر کشور از همه افراد که در ایجاد فضای مثبت انتخاباتی تلاش کردند، تشکر و ابراز کرد: امیدوارم توانسته باشیم اندکی از دِین خود را به شهدا، به ویژه شهید رئیسی و مردم ادا کرده باشیم. 

وحیدی در پایان گفت: در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، نهمین رئیس‌جمور مشخص شد و طبیعتا بعد از مراحلی که توسط شورای نگهبان اعلام نتیجه و تایید صحت انتخابات انجام و مراحل بعدی در وقت خود برگزار می‌شود. 

انتهای پیام

نظر شما