شناسهٔ خبر: 67543657 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: قدس آنلاین | لینک خبر

برگزاری مراسم «حی علی العزا» ویژه زائران غیرایرانی

در شامگاه غمبار اولین شب ماه محرم، حرم مطهر رضوی شاهد انعکاس شور و شعور حسینی زائران و مجاوران خود از سراسر جهان، خواهد بود.

صاحب‌خبر -

 به همت مدیریت زائرین غیرایرانی حرم مطهر رضوی، مراسم عزاداری شب اول محرم با عنوان «حی علی العزا» در دو نوبت مجزا برای زائران عرب‌زبان و اردوزبان برگزارمی شود و صدای ماتم و اندوه خاندان رسالت، در فضای ملکوتی حرم طنین‌انداز می‌شود.
بر اساس این گزارش، در این مراسم صحن غدیر، مملو از حضور زائران عرب‌زبان خواهد بود که با چشمانی اشکبار و قلبی محزون، در سوگ شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران باوفایش به عزاداری و نوحه‌خوانی می‌پردازند و مداحان اهل‌بیت (ع) با نوای حزن‌انگیز خود، حماسه عاشورا را به تصویر کشیده و زائران با زمزمه و ذکر، ارادت قلبی خود را به سیدالشهدا (ع)، ابراز می‌دارند.
در ادامه این شب پرفضیلت، رواق غدیر حرم مطهر رضوی نیز میزبان زائران اردوزبان خواهد بود و در این مراسم، پیر غلامان عزا از میان زائران نوجوان پسر اردوزبان، ۲۰ نفر را انتخاب و با دستان پرمهر خود، لباس مشکی بر تنشان می‌پوشانند، این اقدام نمادین، آغاز رسمی مراسم عزاداری بوده و شور و شعور حسینی را در میان زائران، دوچندان می‌کند.
همچنین مداحان اردوزبان با مرثیه‌سرایی و نوحه‌خوانی، حزن و اندوه حاضران را به اوج رسانده و زائران با چشمانی اشک‌بار، به سوگ شهادت امام حسین (ع) و یاران باوفایش می‌نشینند.

نظر شما