شناسهٔ خبر: 67543550 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

کشف و انهدام باند بین‌المللی قاچاق اعضای بدن انسان در نجف

تهران - ایرنا - آژانس اطلاعات و تحقیقات دولت فدرال عراق امروز (شنبه) از کشف و انهدام یک باند بین المللی قاچاق اعضای بدن انسان در استان نجف خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عراق، این آژانس در بیانیه ای تأکید کرد: گشت های امنیتی مبارزه با جنایات سازمان یافته در استان نجف، اطلاعات دقیقی مبنی بر اقدام برخی متهمان دارای ارتباطات با افرادی در کشورهای همسایه در خصوص قاچاق اعضای بدن انسان (کلیه) در مقابل دریافت پول به دست آورده است.

این بیانیه افزود: به دنبال دریافت این اطلاعات، یک تیم اطلاعاتی ویژه تشکیل و سه متهم عضو این شبکه پس از دریافت حکم قضایی بازداشت شدند.

براساس این بیانیه، متهمان در تحقیقات با صراحت به عضویت در شبکه بین المللی قاچاق اعضای بدن انسان اعتراف کردند و پس از آن برای محاکمه و مجازات براساس قانون، تحویل دستگاه قضایی داده شدند.

«عبدالامیر الشمری» وزیر کشور عراق پیشتر با تأکید بر اهمیت همکاری بین وزارت کشور و سایر نهادها و سازمان های این کشور برای جلوگیری از قاچاق اعضای بدن انسان تأکید کرده بود.

پارلمان عراق در سال ۲۰۱۲ ممنوعیت قاچاق اعضای بدن انسان را تصویب کرد که براساس آن نهادهای امنیتی موظف به پیگرد این باندهای تبهکار هستند.

براساس گزارش نهادهای امنیتی عراق، مجرمان در بسیاری از موارد برای جذب قربانیان از شبکه های اجتماعی بهره می گیرند.

کارشناسان، دلیل گسترش این پدیده را گسترش فقر، بیکاری، ناامنی و وجود سلاح غیرقانونی در دست شهروندان دانسته اند. برخی نیز بر این باورند که عناصر گروه های تندرو و مسلح با حمایت از این شبکه ها، از آنها بهره برداری مادی می کند.

برچسب‌ها:

نظر شما