شناسهٔ خبر: 67543023 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

شهرک‌نشینان صهیونیست اراضی فلسطینیان را در رام‌الله به آتش کشیدند + فیلم

تهران - ایرنا - شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست امروز (شنبه) با حمله به روستای «ترمسعیا» در شمال رام الله (مرکز کرانه باختری)، بخش‌های وسیعی از اراضی فلسطینیان در این منطقه را به آتش کشیدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های فلسطینی، منابع محلی دامنه آتش‌سوزی هر لحظه گسترده‌تر می‌شود.

شهرک نشینان صهیونیست همچنین با حمله به زمین های فلسطینی ها در منطقه الطیبه در غرب شهر الخلیل، اقدام به تخریب دیوار اطراف آنها کردند.

نیروهای اشغالگر با ورود به این منطقه اقدام به شلیک به طرف فلسطینی ها کردند که بر اثر آن پنج فلسطینی زخمی شدند. همچنین شمار دیگری از فلسطینی ها بر اثر استنشاق گاز سمی شلیک شده توسط نظامیان اشغالگر دچار مسمومیت شدند.

نظامیان اشغالگر با یورش به مناطق دیگر از جمله عصیده، مثلث الطربیقه و محله ابوهاشم، اقدام به شلیک بمب صوتی به طرف فلسطینی هایی کردند که در یک مراسم ترحیم در منطقه عصیده گردهم آمده بودند.

در «ام صفا» در شمال رام الله نیز درگیری هایی بین نظامیان اشغالگر و جوانان فلسطینی در مرکز این روستا صورت گرفت که در آن، نظامیان اشغالگر اقدام به شلیک تیر جنگی، بمب های صوتی و گاز سمی به طرف جوانان فلسطینی کردند.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی «اسرائیل الیوم»، گزارش داد «مئیر بن شابات» رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به شدت درباره شعله ور شدن کرانه باختری و تکرار حادثه ای شبیه هفتم اکتبر در این منطقه، هشدار داد.

بن شابات گفت: در حالی که جنگ در شمال ادامه دارد و ارتش به عملیات در رفح و شرق شهر غزه ادامه می دهد، جبهه جنین یادآور حادثه دردناک دیگری از واقعیت امنیتی در شمال کرانه باختری است.

این مقام سابق صهیونیست ادامه داد: تعداد بمب ها و استفاده از آن علیه نظامیان اسرائیلی در محورهای مواصلاتی شهرهای فلسطینی و اردوگاه های آوارگان در شمال کرانه باختری افزایش یافته و این نشان دهنده افزایش قدرت و توان گروه های فلسطینی و تهدیدهایی است که برای شهرک ها در این مناطق دارند.

رئیس سابق شورای امنیت داخلی رژیم صهیونیستی افزود: (اردوگاه) جنین تاریخی آکنده از خشونت دارد، این منطقه در جریان انتفاضه دوم، دژ مقاومت و الهام بخش نیروهای فلسطینی در همه مناطق بود.
وی با اشاره به تحولات جنین و اردوگاه آن، از نهادهای امنیتی رژیم صهیونیستی خواست که اقدام موثری در کرانه باختری انجام دهند تا تبدیل به غزه دیگری نشود.

شابات از کرانه باختری به عنوان میدان ثانوی و فرعی در نبرد جبهه های چندگانه نام برده است.

به گزارش ایرنا، از ابتدای عملیات طوفان الاقصی در هفتم اکتبر (۱۵ مهر) گذشته تاکنون، کرانه باختری نیز صحنه رویارویی بین جوانان فلسطینی با نظامیان اشغالگر و شهرک نشینان صهیونیست مقیم این منطقه اشغالی است و اشغالگران، علاوه بر به شهادت رساندن شمار زیادی از فلسطینی ها، اقدام به بازداشت فله ای و بی دلیل جوانان فلسطینی در این منطقه کرده اند.

نظر شما